המדריך המלא לקראת גיבוש עוקץ / לוט"ר

התגייסתם לכפיר על מנת להגיע ליחידת עוקץ / לוט"ר? הנה מה שמחכה לכם בגיבוש

 

ברוכים הבאים ליום הראשון של גיבוש עוקץ – "יום התארגנות" כמו שנוהגים לכנות אותו מאמני אדרנלין

היום נפתח בבא"ח כפיר ממנו תצאו לבצע את הבר-אור הצה"לי למטרת חלוקה לקבוצות לפי ציוני בר אור (החלוקה מתבצעת באופן שווה לכל קבוצה), כך שאתם תמיד תתמודדו מול חזקים ופחות חזקים בקבוצה אחת.

לאחר הבר-אור יתחיל שלב ההתארגנות, היציאה למקום הגיבוש, החלוקה לצוותים, הטרטורים, החתימה על נשקים ועד לסידור הציוד האישי והקבוצתי במקום בו תישנו (אולם הספורט).

מגבש: (נתן לי את הסטופר) אתה מהיום "הזמן" שלי בגיבוש עד שאחליט אחרת – לקחתם את כל הציוד, סידרתם לפי ההוראות שאתן לכם, 3 דקות זוז!

חניך: אללה, אללה חברים דקה וחצי, תתחילו לזוז..

מגבש: לא עמדתם בזמן, כמו שחשבתי, ציוד עליכם, זוז.

וככה במשך עשר דקות שלמות אנחנו מתזזים ממקום למקום עם הציוד עד שעמדנו בזמנים.

בשלב הבא אתם תמקמו את הציוד שלכם אחרי שהמגבשים ידאגו להקשות עליכם ואז תקבלו דפי למידה שעליהם תצטרכו לעבור במהלך כל הגיבוש למקרה שח' המגבשים יחליט לשאול אתכם שאלה מהמידע הכתוב על הדפים.

ארוחת הערב – בהמלצה – תאכלו לשבוע ולא לפי העין, מומלץ לשלב פחמימות עם חלבונים, משום שהיום הראשון אולי נגמר אבל השני עדיין בפתח!

 

בוקר טוב, או יותר נכון לפנות בוקר טוב, היום השני של גיבוש עוקץ לוט"ר בזה הרגע
התחיל! 

חניכים רצים

"ההקפצה", אשר אליה אתם תצטרכו להתרגל, שאותה יעבירו לכם המגבשים ותלווה בצעקות מגפונים וכל המשתמע מכך.

מגבש: קדימה להסתדר על הציוד הגיבוש התחיל, דקה הציוד עמד (אלונקה, טרמוקן, קיטבגים ומעילים) ואתם איתו, זוז!

חניך: אז כאשר כל הציוד עלינו נעמדנו בשני טורים אחרי המפקד והתחלנו לרוץ.. ריצה של פחות מקילומטר, אבל הקצב והציוד לא הקלו עלינו. "עצור" הוא צעק. לפרוק את הציוד בצד, זהו נגמרו הטרטורים וזמן ההתארגנות, הגיע הזמן לעבור את מה שהתכוננתם אליו בשנה האחרונה!

האקטים הפיזיים של היום השני:

תחנה ראשונה – האלונקה הסוציומטרית, 50 מטרים של הלוך חזור כשהמנצחים זוכים להרים את האלונקה ששקלה בערך 80-100 קילו.

מגבש: מספר?!

חניך: 27 המפקד!

מגבש: מקום?!

חניך: ראשון המפקד,

מגבש: מצוין, הבא בתור, מספר?!

וככה זה נמשך במשך 25 דקות של 15 ספרינטים שאיתם פרשו 5 חבר'ה מהגיבוש.

תחנה שניה – זחילות! עוברים למקום הזחילות בו החול רך יותר. פה אתם כבר מבינים שהמרפקים שלכם הולכים להישחק אבל למי בכלל יש זמן להסס?!

דגש: החיסרון בלהיות ראשון בתרגיל הזה הוא שאתה זוחל את המרחק הרחוק ביותר מקו הזינוק, מה שאומר שעליך לרוץ את המרחק הגדול ביותר בדרך חזרה, לאחר שהמגבש מחליט לצעוק "קו", אבל הכל עניין של ניסיון וידע, ידע שאותו כבר תרכשו באדרנלין, כמו – איך להגיע ראשון בכל מקצה זחילה על אף החיסרון המשמעותי.

כך אתם תזחלו 10 מקצי זחילות ולפעמים אפילו 20 מקצים.

עוצרים לארוחת בוקר – מנות קרב (טונה, לחם, חלבה, בוטנים, עלי גפן ממולאים, שעועית, גרגרי חומוס וקצת פירות וירקות). מקבלים 25 דק' שזה גם זמן התפילה לדתיים. מי שלא מספיק לאכול בגלל שהתפלל יאכל בסופו של דבר.. לא לדאוג.

תחנה שלישית – ספרינטים. והפעם, המרחק והעצימות גדולים יותר! אתם תבצעו ספרינט אחרי ספרינט כשיהיו לכם פחות מ-20 שניות לנוח ביניהם. צא! ושוב צא! ושוב צא! זוהי המילה היחידה שצריכים לעניין אתכם, המילה היחידה שתניע אתכם בתרגיל הארוך והמייגע הזה.

כך אתם תרוצו 20 ספרינטים כאשר הדבר החשוב ביותר בתרגיל זה הוא מקום ההגעה שלכם. למזלכם, באדרנלין תלמדו איך להשתמש בכוח של האחרים לטובתי.

תחנה רביעית – שקים.

מגבש: 10 קילוגרם שק על העורף תן.

דיונה אחת תלולה בה תצטרכו לסגור את מספר הסיבובים הרב ביותר במשך שעתיים שלמות , כשכמובן אסור לרוץ בירידה, בפקודה (כך שמי שמתכנן להוביל צריך לפתוח רגליים בעלייה).

דגש: התרגיל לא באמת נמשך שעתיים, אני מאמין שרצנו בסביבות ה-25 דקות שגם הן לא היו קלות כלל!

 

המשימות המחשבתיות של היום השני

משימת ההרצאה: 2 דקות בהן אתם תעמדו מול כל הצוות ותצטרכו להסב את כל תשומת הלב שלהם אליכם, כאשר אתם מדברים על נושא שבחרתם בזמן שהמגבשים מחליפים לכם אותו מספר פעמים ומקשים עליכם על מנת להוציא אתכם מריכוז. איך נשארים מפוקסים? החניכים של אדרנלין יודעים את התשובה לכך.

משימה קבוצתית: חניך אחד שלוקח יוזמה מעצמו ומפקד על כל הצוותים למשך זמן שיתנו לכם המפקדים לבניית אוהלים, זוז!

ארוחת צהריים – שבסיומה הראיונות האישיים שנערכים על ידי יוצאי היחידות עוקץ / לוט"ר.

אז הסתיימו הראיונות וחזרו הטרטורים המלווים בהקפצה אל תוך הלילה, בה יפקדו עליכם להתארגן ליציאה למסע של מספר קילומטרים, הקפצה שתערך לא יותר מחמש דקות שלאחריהן פשוט יחזירו אתכם לישון, לא להיבהל!

אז ברוכים הבאים, כי אתם ביום השלישי והאחרון של גיבוש עוקץ לוט"ר! 

לוטר

חניך: יצאנו שוב, לאותו מקום לאותם אקטים לאותם זמני מנוחות, שקים, זחילות, ספרינטים, אלונקה סוציומטרית ועוד שילובים כגון: זחילות עם שק, ריצה עם שק וכדומה, רק שהפעם המרחקים גדולים יותר, זמני המנוחה קצרים יותר וכמות המתגבשים קטנה יותר.
את אקט הבוקר אתם תסיימו עם עוד שני תרגילים מחשבתיים אשר ידרשו מכם להפגין נוכחות ויכולת אלתור.

דגש: גם אם אין לכם מה לומר תהיו מספיק אסרטיביים. נסו לחלק את החברה לתפקידים או לנהל את הצוות לאחר שנשמע הרעיון הכללי.

אחרי שסיימתם את האקט וחשבתם שנגמר כי נתנו לכם לאכול ולנוח – טעיתם!

 

טרטורים צא! ואם זה לא מספיק – מסע אלונקה צא!

שני טורים מאחורי האלונקה, בקצה המפקד שכמובן לא יפסיק לרוץ עד שיגמור לכולנו את האוויר, אבל הפעם המסע הוא לכיוון אחד, הסוף!

הדירוג הסוציומטרי – אתם תסגרו את המסע הקצר בדירוג של חבריכם לצוות ע"י סימון בדפים לפי מספרים. תקפלו את ציוד הגיבוש על כל פרטיו (כן גם האוהלים של המפקדים) ותגיעו למעמד לו חיכיתם מהרגע שהגעתם, שבירת הדיסטאנס!

מגבש: כל הכבוד על הגיבוש חברים, באמת נתתם עבודה מדהימה, שימו לב כי שום דבר לא היה אישי ולא מכוון, מטרת הגיבוש הינה למיין ואחת מהדרכים העיקריות חוץ מהאקטים העצימים הוא היחס הקשוח.

 

אז שני חניכים יצאו לגיבוש הזה ושניהם היום משרתים ביחידת הכלבנים של צה"ל. הם עבדו לפי הדגשים שלמדו באימוני הקבוצה, בין אם מדובר על איך לרוץ נכון, מהי שבירה ואיך להתמודד איתה, כיצד לזחול ומה לענות במידת הצורך.

קחו בחשבון שהגיבושים הופכים קשים יותר עם כל מחזור ומחזור, משום שהרף ביחידות רק ממשיך לעלות, ואתם חייבים להגיע מוכנים! אז הצטרפו אלינו לפני שיהיה מאוחר מדי, כי כמו שאנחנו תמיד אומרים " הניצחון דורש הכנה מוקדמת, אדרנלין".

רוצים להצטרף לאימוני אדרנלין? השאירו פרטים וניצור עמכם קשר:

השם שלך (חובה)

האימייל שלך: (חובה)

נושא

ההודעה שלך