גיבוש צנחנים – כל מה שאתם צריכים לדעת

אז בעקבות בקשות חוזרות ונשנות לקבלת מידע על גיבוש צנחנים וכל המסביב שלו, החלטנו לכתוב לכם מדריך על גיבוש צנחנים וכמו בכל מאמר של אדרנלין גם הפעם נכנסו לעומק ונגענו בפרטים החשובים ביותר.

גיבוש צנחנים מונה יומיים בלבד, אשר מתחלקים לשני חלקים עיקריים

היום הראשון הוא "יום הפרוצדורות" בו מגיעים ומסדרים את מהלך ההרשמה, הבדיקות הרפואיות והעליה על ציוד צבאי, כולל מדים כמובן.

למקרה שתהיתם, אתם תישארו עם נעלי הספורט שאיתן הגעתם לגיבוש ולא תעלו על נעליים צבאיות, בכל זאת אל תשכחו שאתם עדיין מלשב"ים.

אחרי שעליתם והסתדרתם על ציוד ברוכים הבאים לריצת השלושת אלפים של גיבוש  צנחנים.

אתם תצאו למקצה בצוותים של 40 מתגבשים בכל צוות.

שימו לב חברים -הריצה שונתה מ אלפיים לשלוש מסיבות הקשורות לסיירת מטכל שלא נוכל לחשוף פה! 

 

ניסיון חניך : עמדנו על המקצה הרגליים על החול ולפתע צעקה "צא!" הוא צעק. הצפיפות והמשטח היו מאתגרים, לא קל לרוץ בעליות וירידות, כך שלפתוח את הריצה בקצב מהיר על מנת להתנתק מהקבוצה יהיה הדבר היעיל ביותר שתוכלו לעשות. לאחר מכן תתייצבו על קצב יציב וגם אותה עברתם! לכל השואלים, סיימתי ראשון.

 

הריצה נגמרה ולאחריה גם היום הראשון. אכלתם והלכתם לישון .

דגש: שימו לב כי לישון על מדים הוא דבר שיכול מאד להקל עליכם, משום שזה יחסוך לכם זמן משמעותי בבוקר. חשוב לדאוג שמתחת למדים לא יהיה שום דבר (והכוונה גם לחולצה).

גיבוש צנחנים

היום השני: בשעה 4:00 לפנות בוקר תהיה לכם השכמה. לאחר שתעלו על מדים ותתחלקו לקבוצות (כמובן לאחר שהפרישו את כל הנכשלים בריצת ה-3000 שהתקיימה ביום הראשון של הגיבוש) אתם תלכו בשני טורים אחרי המגבשים במשך מספר דקות עד שתגיעו למקום בו הכל יתחיל.

שימו לב חברים היום הריצה עלתה לריצת 3000 מסיבות הקשורות בסיירת מטכל. כמו כן הזמן בוא תצטרכו לעמוד אינו מהווה בעיה , מוזמנים לשאול את אחד המאמנים של אדרנלין ביצירת הקשר !

תרגיל ראשון: התרגיל הפותח של היום הזה יהיה התרגיל שיגרום לרוב חבריכם לצוות לפרוש והוא תרגיל הספרינטים.

חוויות חניך: עמדנו בטור אחד ושמו לנו שקים של 10 ק"ג בידיים שאמרו לנו להרים מעל הראש ולעצום עיניים. לאחר מספר דקות שאנחנו נאבקים בשק "צא" הוא צעק ! שחררנו את השקים, רצנו בעליה וירידה 40 מטרים סיימתי ראשון, הגיע מגבש שכתב רק את שלושת הראשונים, ברגע שהוא סיים קיבלנו הוראה לשים שוב את השקים מעל הראש ולעצום עיניים עד שהמתגבש האחרון ישאר עם השק בידיים. ככה עברו להם 5 ספרינטים במרווח של 10-30 שניות מנוחה בין לבין. אחרי חמשת הספרינטים האלה העמידו אותנו בטור ללא השקים והמשכנו עם הספרינטים עד שלפי הספירה שלי עצרו אותנו ב-25 ספרינטים סה"כ.

 

אתם תנוחו 7 דקות ומשם תעברו לתרגיל המעייף הבא – זחילות !

התרגיל השני: אתם תעמדו בקו שתחום לספרינטים ותזחלו את אותם 40 מטרים. המטרה היא לסיים ראשון, ברגע שתגיעו לסוף המסלול תקומו ותרוצו חזרה לקו ההתחלה וכמובן שתתחילו לזחול שוב.

חוויות חניך: "צא!" זחלנו, הגעתי ראשון ובלי אזהרה מוקדמת הם צעקו "קו", מה שאומר שהיינו צריכים לחזור לקו כל אחד והמרחק שלו מהקו ומהרגע שאתה מגיע אתה יוצא שוב, מה שאומר שלהיות ראשון בעצם אומר שיש לך יותר מרחק לרוץ חזרה – לא משהו שיעצור אותי !

שוב מנוחה אבל הפעם גדולה יותר באורך של 15 דקות, כי לתרגיל שעומד להגיע אתם תצטרכו כוחות!

התרגיל השלישי: אלונקה סוציומטרית.

למי שכבר הספיק להכיר את התרגיל זהו אחד התרגילים המתישים והמשמעותיים ביותר בכלל הגיבושים בצה"ל.

הסבר:יציאה לספרינטים של 40 מטר כאשר ארבעת המתגבשים שזוכים לחזור ראשונים ירימו את האלונקה ויעשו סיבוב נוסף, "כפרס" לזכייה במקום הראשון. ככה תעשו במשך 10 פעמים, שזה אומר שמי ש"זוכה" בסיבוב נוסף עם האלונקה עשוי לעשות זאת בסה"כ 20 פעם. את הסוד לסיים תמיד בארבעת הראשונים נחשוף לפניכם כאשר תהפכו לאחד מחניכנו הבלתי ניתנים לעצירה.

לאחר 15 דקות של מנוחה בהם תהיו עסוקים בשתיית מים, מתיחות וסידור נשימה כדאי שתתחילו להתכונן כי התרגיל הבא ידרוש מכם לא מעט כוח ידיים.

התרגיל הרביעי: מתלה שזיפים.

 

חוויות חניך: כל אחד עמד מתחת למוט וחיכינו לפקודה. המטרה היא להישאר האחרון שנשאר על המתח וכמובן שהכל מתבצע בעצימת עיניים מלאה, כך שמה שנשאר לעשות זה לאחוז במוט כאילו חייך תלויים בזה ולקוות שאתה האחרון שנשאר ברגע שהידיים שלך לא יעמדו יותר בעומס. מזל שעברתי את זה באדרנלין ופעלתי לפי הדגשים שקיבלתי מהם. זה מה שעזר לי להישאר האחרון שתלוי על המתח בכל המקצים (סה"כ שלושה מקצים).

שימו לב חברים – בגיבוש שהתקיים היום -6/4/17 – סדר שינו את התרגילים ל:

תרגיל ראשון : ספרינטים

תרגיל שני: אלונקה סוציומטרית

תרגיל שלישי: חפירת בור – תרגיל המוכר בעיקר מיום הסיירות .

יש להבין חברים- כי התרגילים העיקרים שיתנו בגיבוש הינם ספריטים ואלונקה סוציומטרית והשאר משתנים , אבל כמו שכבר הבנתם הקו (מחשבה) אותו קו ! שאיפה למצויינות , עבודה עם כלים נכונים ובעיקר נסיון שאנחנו מעניקים לכם !

אחרי המנוחה הפעם הגיע הזמן לבדוק איך אתם מתנהלים בחברה ואתם תעברו סדרת תרגילים קבוצתיים.

שימו לב: תרגילים אלו יכללו אקטים פיזים ומחשבתיים כאחד, תוך כדי ניתוח השתלבותכם ויכולות ההנהגה שלכם בקבוצה.

התרגילים:

1.הרמת שקים – כל חברי הקבוצה במשך חמש דקות .

2. משימת המפה :צירת מפה של ארץ ישראל מציוד אישי/סמל של יחידת הצנחנים .

3. משימת הרשת: העברת כל חברי הצוות מצד אחד של רשת (כאשר אסור לפגוע באף אחד מהחוטים) לצד השני.

4. העברת הרצאה על נושאים ספציפיים שיתנו לכם המגבשים בקבוצה במשך 2 דקות שלמות תוך שינוי נושא של המגבשים לפי ראות עיניהם.

שימו לב כי בכל גיבוש ובכל קבוצה התרגילים ישתנו אך את הרעיון הכללי אנחנו מאמינים שהספקתם להבין. לאחר שתסיימו את התרגילים הקבוצתיים האקטים הפיזיים עדיין לא נגמרו ותצאו למסע סוף גיבוש.

מסע של 2-3 קילומטרים במשטח משולב של חול רך ושלבי אפר .

 

חוויות חניך: המסע התחיל ונדרשנו לשמור על מרחק של לא יותר מחמישה מטרים מהמפקד. לפתע הוא פתח בריצה והתחיל בספירה: "5..4..3.." היינו כבר לידו, ושוב "חמש, ארבע, שלוש…" ושוב היינו לידו, אבל הפעם מותשים מהפעם הקודמת. כאשר הוא החליט לרוץ בפעם השלישית כבר לא הפסקנו להגיע אליו בזמן שהקציב לנו וכך לאחר שעברתם מסע לא קל, אך לא מאד קשה סיימתם את גיבוש צנחנים.

 

לאחר הראיון האישי ושבועיים של מתח מטורף החניך של אדרנלין סיים מאותר דובדבן. אז אם גם אתם רוצים להגיע מוכנים לגיבוש צנחנים ולעבור אותו בלי יותר מדי קושי, הצטרפו אלינו ויחד נשיג את המטרה.

רוצים להגיע לצנחנים? להצטרפות לאדרנלין כושר קרבי השאירו פרטים:

Please leave this field empty.