מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

גיבוש שייטת 13 | גיבוש שייטת | המדריך המלא

גיבוש שייטת 13 : הקומנדו הימי של חיל הים

 שהגלים מתגברים החזקים מתגלים, תהיו מוכנים כי כל יום הולך להיות קשה מקודמו!

 

גיבוש שייטת מידע כללי

גיבוש שייטת מידע כללי – לבנה בה נסקר למענכם את כלל השאלות שעלו מצדכם לעניין גיבוש שייטת 13, התנהלות בירוקרטית, סטטיסטיקות מדויקות והאפשרויות אשר יפתח הוא בפניכם בהמשך דרככם הצהלית. 
 

כמו כן חשוב לציין כי זהו המדריך העדכני ביותר לגיבוש היחידה אשר נכתב ע"י מדריכי אדרנלין כושר קרבי המתפקדים כמגבשים במיל בגיבוש האמור

 

גיוס ליחידת השייטת ליחידה מחזור גיס חד שנתי בחודש נובמבר בו יגויסו 100 לוחמים לשלושה צוותים, על מסלול הלוחם היחידה ולבנות המסלול העתידיות אותן תעברו היכנסו : שייטת 13 הסיקור המלא

מודל מורחב  כיום בגיבוש שייטת 5 נציגים מיחידות שונות, נציגים מטכם השייטת, יחידת 669, וחטיבת העוז ( דובדבן, אגוז מגלן) כאשר זכות הבחירה הראשונה תינתן לשייטת, לאחר מכן ליחידת 669 ולאחריה חטיבת העוז.

ראיונות : זכאים לראיונות מלאים מתגבשי יוצאי יום סיירות שסיימו את הגיבוש בתוצאת "לא עבר", משתמע מן הדברים שמתגבש שנופה ביום השלישי לגיבוש לא יהיה זכאי לראיונות מלאים כי אם לחטיבת הצנחנים ויחידת 504 בלבד.

יום הניפויים היום השלישי לגיבוש הינו יום ניפויים בו תבצעו ראיונות בשעות הבוקר המוקדמות ומהם למסדר דמעות ממנו חצי מהמועדים ינופו הבית וחצי ישתבצו לצוותי גיבוש החדשים בם יפעלו ביומיים הנותרים שלפניהם.

מסעות : מדובר בגיבוש המתאפיין בתכני יבשה ומים כאחד כאשר את הדגש יעניקו המגבשים לשני מסעות שיתקיימו ביום השני והרביעי לגיבוש האמור, אחוזי פרישה : מסע ראשון כ25% מהמתגבשים / מסע שני כ-75% מהנותרים

גיבוש גדנ"ע : מספר ההקצאות המרבי יינתן ליוצאי יום הסיירות הצהלי בעוד הקצאות בודדות יוותרו למתגבשי הגדנ"ע היות ולהם אפשרות לגיבוש נוסף.

הקצאות : ראוי לציין כי רוב ההקצאות ליחידת 669 נמצאות בגיבוש שייטת 13 ( 2/3 ליתר דיוק

גיבוש שייטת 13 היום הראשון

לאחר קליטה וחלוקה לצוותים אתם תצאו לארבע תרגילי קצה כאשר הראשון יהווה מבחן סף ( כניסה ) לגיבוש בעוד את השאר תבצעו כחלק ממתגבשיו, ואלו הם סדרם :

תרגיל ראשון : ריצת סף  (ריצת 2 קילומטרים)
הסבר: שימו לב כי המרחק משתנה ממועד למועד, כאשר האופציות העומדות לרשותכם הינן בן שנים לשלושה קילומטרים.

זמני יעד :

2 קילומטרים : 8:48
3 קילומטרים : 15:20

דגשים שעליכם להכיר  :
הזמנים שלפניכם הם זמניים כללים לתוצאת עבר בלבד אך יש להכיר כי אתם נמדדים ביחס למתחרים שלומלכם לכן נמליץ לרדת בדקה וחצי לפחות מן הנכתב כאן אחרת תנופו מהגיבוש, חשוב לציין כי למועמדי אדרנלין תוכניות ייעודית לשיפור זמני ריצת הסף המלווה בדגשים פרקטיים ומביאים אותם לתוצאות שיא תוך חודש ימים בלבד.

תרגיל שני : ספרינטים
הסבר: עשרים מקצי ספרינטים לאורך ארבעים מטרים לתוך המים.
מטרת התרגיל היא לבדוק בכם חוסן מנטלי ופיזי שיתבטאו בהתייצבותכם בארבעת המקומות האשונים.

תרגיל שני : אלונקה סוציומטרית
הסבר: יציאה למקצה של עשרים וחמישה מטרים הלוך וחזור, כאשר ארבעת הראשונים יתפסו את האלונקה ויצאו לסיבוב נוסף, וחוזר חלילה.
דגשים: תרגיל זה מתבצע ביבשה בלבד

התרגיל השלישי : התרגיל המשולב- ים יבשה
הסבר: תרגיל בו שתי פקודות לביצוע, האחת יבשה והשניה ים, כאשר פקודות אלו עלולות להינתן ביחד ולחוד, לפי המפרט הבא :

א. פקודת ים : בהינתן פקודת ים אתם תזנקו מקו הזינוק לכיוון הים ובחזרה לפי סדרי הגעה
ב. פקודת יבשה : בהינתן פקודת יבשה את תסתערו אחורה לכיוון שק הנמצא כחמישים מטרים מאחוריכם לביצוע ספרינט לפי סדרי הגעה יבשתי בלבד

לאחר סיום ארבעת התרגילים הפיזיים תצאו לשתי משימות דינמיות

משימה ראשונה  : פירוק והרכבה
הסבר: במשימה זו תתבקשו להרכיב ולפרק רובה M16 לפי זמנים, כאשר לכל אחד שתי הזדמנויות בלבד כאשר מטרת התרגיל בן היתר היא למצוא בכם מגמת שיפור ולא ידע מוקדם במכלול הנשק

משימה שניה | מבחן השחייה
הסבר: בהזנקת המגבשים יוצאים כקבוצה לביצוע שחייה לכיוון קונוס במרחק 30 מטרים מקו החוף בצמוד אליו תחכה לכם משקית ותמסור את הזמן אותו ביצעתם וזה שיהיה עליכם למסור למגבש.
דגשים : אומנם היציאה לתרגיל הנה כצוות אך מדובר בתחרות אישית

 

גיבוש שייטת – דגשים שעליכם להכיר 

א. זמני מנוחה נעים בן 8-10 דקות
ב. ישנם 4 מהלכים שיהיה עליכם לנקוט על מנת לנצל את המנוחה עד תום ובצורה האפקטיבית ביותר ( הצטרפו לאדרנלין וגלו מהי )
ג. על מנת ליצור תחושת בהלה החליטו מגבשי היחידה לסמן את היום הראשון כיום עצים בו יטמיעו בכם את קו החשיבה כי לאורך חמישה ימים שלמים שכאלו לא תצליחו לשרוד, זכרו שמדובר בגיבוש רב גוני ולכן קצב התכנים וצורתם חייבים להשתנות.

גיבוש שייטת 13 היום שני

היום המשמעותי ביותר של גיבוש שייטת כאשר בחלקו הראשון תבצעו מסע ובשני תבצעו תכנים ימאים.

תרגיל המסע : מסע שאורכו 8 קילומטרים
הסבר: אתם תצאו למסע לו מגבש מוביל, מגבש מאסף ומאלכים תומכים ( לוחמי היחידה ) כאשר אתם מסודרים בשורות ולא בטורים, המטרה תהיה להביא אתכם לקצה גבול היכולת ע"י הנקודות הבאות:

  • קצבים גבוהים
  • זמני מנוחה מעטים
  • סללום שחוזר על עצמו באורך קילומטר
  • פינת פורשים שתהיה חשופה לעיני כל
 
 

גיבוש שייטת 13 : סטטיסטיקות 

לגיבוש שייטת 2 מסעות ואלו אחוזי הפרישה שלהם

א.מסע ראשון 25% פרישה
ב.מסע שני 75% פרישה

חניך : היות ועברנו תכנים ארגסיבים מאלו ע"י מערך תוכניות פעולה יוצאת מגדר הרגיל, בזמן שאחרים הסדירו נשימה אנו כבר עמדנו לצד המפקדים וחיכינו לפקודה הבאה שלא איחרה להגיע ובה ניתנו לנו שבע דקות התארגנות בהם עלינו בגד ים, משקפת אטומה ושנורקל לתרגילים הימאים של המשך היום.

גיבוש שייטת  : תרגילי מים חופיים

 

משימה ראשונה :  תרגיל שהייה .
הסבר:  מטרת התרגיל היא לשהות עם הראש בתוך המים בזמן שעליכם מסכה מושחרת שחוסמת לכם את שדה הראיה ושנורקל אותו תתבקשו ללמוד לתפעל על מנת להוביל בתרגיל זה
דגשים שיש להכיר: במהלכו של התרגיל המגבשים יכניסו לכם מים לשנורקל אותם תתבקשו לנשוף החוצה, רוב המתגבשים נבהלים ומוציאים את הראש מהמים, הזהרו מכך.

משימה שניה : שחייה עיוורת .
הסבר: שחיה מתוך תחושת כיוון ( ראש בתוףך המים ) למצוף הנמצא במרחק חמישים  מטרים מכם, כאשר המטרה היא לבצע כמה שפחות הצצות במהלך השחיה.
דגשים שיש להכיר : יש להכיר שמסביבכם מגבשים ששוהים לידכם למקרה קיצון ולכן במידה ותסטו מן הדרך הם יכוונו אתכם, בהתאם לזו יש להכיר כי מיותר לגמרי להוציא את הראש מהמים ולצבור פסילות.

משימה שלישית : שחייה כקבוצה.
הסבר :אתם תוזנקו כצווות לתחרות שחייה אישית למצוף במרחק מאתיים מטרים אותו תקיפו מימין לשמאל על מנת לחזור לקו הזינוק ולקבל את הזמן אותו ביצעתם כדי להעביר למגבשים שירשמו זאת.

משימה רביעית : פירוק והרכבת נשקים תחת לחץ.
הסבר: תוזנקו בשלשות כל פעם למטרה אחרת ( מצוף בים או שקים שונים ביבשה) אליהם תצטרכו להגיע בספרינט או בזחילה וללא מנוחות כלל כאשר בסיום המקצה תתבקשו לפרק ולהרכיב נשק קליבר 5.56 ( אמ 16 ) לאחר הדגמה נשנית מטעם סגל הגיבוש.

 

בסיום מערך תרגילים אלו תצאו לארוחת ערב שלאחריה התרגילים הבאים ולפי סדרם

 

משימה ראשונה : שינון מפה בעל פה
הסבר : מגבשי השייטת יחלקו לכם מפה ועט, תוך מתן של שבע דקות שלמות לשנן היטב את מתווה הדרך בה יורו לכם לבחור, לאחר הזמן האמור תעמדו למול שני מגבשים להם על מסלול הדרך אותו שננתם ותענו על שאלות התמצאות
המלצה מאת סגל אדרנלין : עלמנת לצלוח תרגיל זה נמליץ לכם להיעזר בסימני הדרך ( בריכה, מגדל, יער וכיוצ' ) אשר תפקידם לעזור לכם ליצור סיפור דרך ( נקודות דקירה ) שינוחו אתכם במתווה אותו בחרתם.

משימה שניה : התמצאות במפה מנקודת תצפית.
הסבר: יביאו לכם תצ"א (תצלום אווירי)של המתחם בו אתם נמצאים כאשר המטרה שלכם היא להתמצאות במפה ולענות על שאלות המגבשים כגון : התמצאות כללית לעצמים שבמפה, מהו מיקום הצוות העכשווי על המפה., באיזה מקומות עבר הצוות במהלך ימי הגיבוש.

תרגיל המשך – המוקש : בסיומו של תרגיל זה תעלו למבחן נוסף, מיד בסיום התשאול האמור המגבשים יודיעו כי במהלך התרגיל החביאו מוקש ועליו מספר, את מיקומו יסמנו לכם על המפה ויבקשו מכם להגיע אליו, לחזור ולמסור את הסיפרה שעליו, כפי שאנו עושים בסדנאות הניווט באדרנלין כושר קרבי

דגש שעליכם להכיר : על מנת לצלוח תרגיל זה על המפה יופיע *** שיתן לכם תמונת מצב וכלי עזר באמצעותו תוכלו לשנן את המפה עד לרמת הפרטים הקטנים ( מידע אותו נשמור למשתתפי אדרנלין בלבד )

משימה שלישית : הרצאה בפני קהל
הסבר: יהיה עליכם לבחור שלושה נושאים אותם תציגו למגבשים כאשר על אחד מהם יורו לכם להרצאות מול הצוות.
דגשים שיש להכיר : מדובר בתרגיל דינמי בו הנושא יכול להשתנות לפי הלך הרוח של המגבשים לכן המטרה אינה לשנן את הנושא אלא להכיר ארבע דגשים באמצעותם תדעו איך לבצע מעבר חלק בן נושאים תוך סחיפת כלל צוות המתגבשים וסגל ההדרכה, ללא עצירה או דפוסי התנהגות ( שפת גוף ) לקויה, הכנות שעוברים מועמדי ע"י אגף הפסיכולוגיה בחברה שמקנה להם את היכולות להפוך לרועה העדר ולהתמודד למול תרגילים חברתיים מסוג אלו תחת חתימתם בציון הגבוה ביותר.

מקטע משימות החשיבה הסתיים וברגעים אלו ממש תעלו לביצוע מקטע פיזי ניוסך וסוגר יום.

תרגיל ראשון : ספרינטים לתוך המים
הסבר: סט של שתים עשרה מקצי ספרינטים למרחק של כחמישים מטרים ולפי סדרי הגעה.

תרגיל שני : זחילות
הסבר: מדובר במתחם של ארבעים מטרים לו קו זינוק וקו סוך כאר מי שיחצה את קו הסוך בזחילה יחזור בריצה לקו הזינוק ויסדר לפי סדרי הגעה, מספר החזרות בתרגיל עומד כיום על שתים עשרה  כאשר עלול הוא להשתנות מגיבוש לגיבוש, כלל התרגילים הפיזים בו.

תרגיל שלישי : אלונקה סוציומטרית
הסבר: בהזנקת המגבש תסתערו לעבר שק במרחק ארבעים מטרים ממנו תחזרו כאשר ארבעת הראשונים יזכו לתפוס את ידיות האלונקה בעוד השניים שלאחריהם יתפסו את הג'ריקנים, ואלו יצאו לסיבוב נוסף.

שימו לב חברים הודעה חשובה : בגיבוש שייטת שהתבצע במועד האחרון אלו שלושת התרגילים שחתמו את סוף יומו השני, אך על מנת לא להשאיר אתכם בעלטה בחרנו לחשוף בפניכם שני תרגילים נוספים שעלולים להתקפיים כפי שקרה בגיבושים קודמים ובמטרה להעניק לכם יתרון על פני אחרים, יתרון שנובע מתוך ידע והימנעות מאלמנט ההפתעה.

תרגיל רביעי : ים יבשה
הסבר: הסבר פרטני לתרגיל תמצאו ביום הראשון המסוקר בגיבוש זה

תרגיל חמישי : קידורים צוותים
הסבר: קידורים צוותים שיתבטאו בריצה צוותי על זמנים, פקלים מסוג בטן, שכיבות סמיכה וכיוצ' המגיעים לבחון את ערך הרעות בן מועמדי הצוות, מהו רף היכולות המצופה מכם לשקף בתרגיל מסוג זה הבודק דווקא אופי התאמה ליחידה, איך להתנהל בדיוק ומהם ערכי היסוד המתבקשים מכם לשקף – הצטרפו לאדרנלין כושר קרבי והיחשפו

גיבוש שייטת 13 היום השלישי

יום שיפתח ע"י הקפצת כרוז שיוביל למסדר דמעות בו יקראו המגבשים את שמות המועמדים שנבחרו להמשיך את הגיבושים ולפי סדר הצוותים החדש בעוד מי מכם שלא עמד ברף יודח מידית מחוץ לגיבוש.

חשוב לציין כי נוהל הוא שמועמד שהופרש ביום השלישי לא יהא זכאי לשבוע ראיונות, הדבר תקף הן לגיבוש שייטת 13 והן לגיבוש מטכל ( גיבושים אחודים (

מטרת חלוקת הצוותים : חלוקת המועמדים לצוותים חדשים אינה דבר של מה בכך, מדובר במעטפת פסיכולוגית אדירה שמטרתה הוצאת כלל המועמדים מאיזון תוך הטמעת לחץ ופחד שגורמים לחלקכם אף לפרוש דקות מספר לאחר מכן, כאשר למעמד זה אנו מכינים את משתתפינו מראש ע"י הטמעת ההשקפה נכונה שמביא אותם לצפות בכיליון עיניים ( קוצר רוח ) למועד החלוקה ותחת ארגז כלים ייעודי לתפקודם בצוות המתגבשים החדש אליו שובצו תוך יצירת חסמים מנטלים שיובילו להובלתם.

 

לאחר החלוקה לצוותיכם החדש, תבצעו חמישי תרגילים פיזיים במתכונת קשה מבעבר ובעקבות השינויים שלפניכם

א. צוות המועמדים בנוי כולו מתגבשים שעברו בהצלחה את היום השלישי
ב.מספר המקצים יעלה בכמותו על אלו שביצעתם בעבר
ג.זמני המנוחה יתקצרו בצורה משמעותית
ד. צפיית מצד סגל הגיבוש

 

גיבוש שייטת יום שלישי : תרגילים פיזיים

תרגיל ראשון : ספרינטים לתוך המים
הסבר: יציאה לספרינט של 25 מטרים לתוך המים , עד גובה מותנים וחזרה לקו הזינוק לפי סדרי הגעה

תרגיל שני : זחילות קלאסי
הסבר: זחילות למרחק 25 מטרים הלוך וחזור וחזרה לקו לפי סדרי הגעה

תרגיל שלישי : אלונקה סוציומטרית קלאסי
הסבר: ראה הסבר התרגיל היום ראשון

תרגיל רביעי : ים יבשה משולב
הסבר : פירוט מלא ומקיף יינתן לחניכנו בלבד

תרגיל חמישי : ספרינטים ביבשה
הסבר : יציאה לשק במרחק … מטרים, אותו תקיפו מימין לשמאל ותסתדרו לפי סדרי הגעה, כאשר אורך המצקים יהא שונה מתרגילים אחרים.

דגשים שעליכם להכיר

א. מנוחה בן התרגילים תעמוד על 4-5 דקות בלבד ולא 7-8 כפי שהתנהלתם לפני כן.
ב. כמות מדויקת של מקצים וזמני המנוחה המשתנים ביניהם בצורה מבוקרת והסיבה לכך תינתן למשתתפי כושר קרבי אדרנלין, תוך מתן דגשי התנהלות להובלת הצוות.
ג. דפוס התנהלות : מיד לאחר מקטע תרגילים פיזיים תבצעו מקטע של תרגילי מחשבה במטרה להעניק לגופכם את המנוחה אליו ראוי, דפוס קבוע בכלל הגיבושים הצהליים כך שאל תאמרו נואש, הישארו חזקים וחכו למקטע המנוחה המדוברת

בריכת השייטת

לאחר מקטע זה אתם תעלו אל אוטובוס בצורה מוסדרת ותסיעו לכיוון בריכת הגיבוש בה תעברו שלושה תרגילים שיעידו על רמת תפקודכם בסביבה ימית ותחת לחץ.

מדובר בשלושה תרגילים שמגיעים על מנת לנתח אתם בשלושה רבדים, הסגלות ( למתאר המשתנה ולסוג תכנים שלא פגשתם בעבר ), מגמת שיפור תוך כדי תנועה, עבודה תחת לחץ ( שמירה על קור רוח בסיטואציות מורכבות ומתן מענה נכון לעניינם ), לאחר שסיקרנו למענכם את שלושת אלו הגיע הזמן לצלול למים העמוקים

משימה ראשונה : צלילה למרחק
הסבר: מטרת המשימה היא לשחות למרחק הרב ביותר תחת נשימה אחת אותה תקחו ברגע ההזנקה.

משימה שנייה: החזקת משקולת
הסבר: החזקת משקולת מעל המים ביד אחת כאשר המרפק חייב להיות מחוץ למים, תרגיל מנטלי בו תתבקשו להישאר האחרון שבידו המשקולת
דגש שעליכם להכיר : לתרגיל זה שני דגשים מהותיים אותם תזכו להכיר כמועמדי אדרנלין אשר יבילו אתכם לחתום אותו בניצחון.

משימה שלישית: פירוק והרכבת נשק מתחת למים
הסבר: פירוק והרכבת נשק קלצ'ניקוב מתחת למים כאשר תבחנו ע"י שני אלמנטים, זמן ביצוע התרגיל ומספר הפעמים בהם עליתם מעל פני המים למטרת שאיפת אויר.

חשוב לציין : לאחר שהכרתם את חשיבות ומתכונת תרגילי הבריכה מצאנו לנכון לציין לפניכם כי אומנם מדובר בגיבוש שייטת 13 – הקומנדו הימי של חיל הים, אך רבו הפעמים שגיבוש זה עברו אנשים ללא רקורד ימי ואף ללא ידע בסיסי בשחיה.

לאחר תרגילים אלו תחזרו לחוף המים להתמודד למול שתי משימות שיבחנו את התנהלותכם בס"ג ( סירת גומי המשמשת כסירת עזר ושירות )

 

משימה ראשונה: תחרות חתירה
הסבר: תרגיל שיתבצע ע"י חלוקת הקבוצה לשני צוותים שיתחרו אחד בשני כאשר המטרה היא תחרות חתירה מקו הקוף למצוף במרחק חמישים מטרים במים,
דגשים שיש להכיר : בן המקצים ישנו המגבשים את מבני הצוותים על מנת להכיר מי מבן המגבשים מצליח לגלות אחריות ולתפקד כמפקד הצוות, ואם הצליח איך יפעל בצוות חדש.

משימה שניה: סאגים לפי מספר סיבובים
הסבר: תרגיל משולב קלאסי כאשר לפניכם מסלול ריצה של 70 מטרים המחולק לשני חצאים שווים של 35 מטרים המתוחמים באמצעות סג"ים, מקו הזינוק לס"ג א – זחילה, מס"ג א' לכיוון ס"ג ב' – ריצה, כאשר מטרת התרגיל היא ביצוע מספר הסיבובים הרב ביותר

משימה שלישית: תחרות ריצה קבוצתית
הסבר: תרגיל בו תחולק הקבוצה לשני צוותים שיבצעו תחרות ריצה צוותים לכיוון שק במרחק ארבעים מטרים ( הלוך וחזור ) שעל גבם ס"ג.

משימה רביעית: פירוק והרכבת ס"ג
הסבר: תרגיל צוותי של פירוק והרכבה סירת גומי, לפי הסבר פרטני מצד המגבשים ותחת זמנים.

משהכרתם את מתווה התרגילים הדינמים של גיבוש יחידת השייטת, אנו צוללים חזרה להמשך היום השלישי של הגיבוש בו תבצעו ארבע תרגילים פיזיים אותם הכרתם בימים קודמים ולפי הסדר הבא :

 

1. ים יבשה
2. אלונקה סוציומטרית
3. זחילות
4. חפירת בורות

לאחר תרגיל חפירת הבור תחזרו לחדרים למען התארגנות ושינה ערבה לקראת יומו הרביעי של גיבוש שייטת.

 

 

גיבוש שייטת : משימות חברתיות ( דינמיות ) הסבר מלא

 

לאור העובדה כי חלק ממדריכי אדרנלין הינם בוגרי היחידה, התבקשנו למסור לכם את הקווים המנחים העומדים מאחורי משימות מסוג אלו, שישה אלמנטים בהם תעלו לידי ניתוח ע"י חוברת הגיבוש של שייטת 13 כאשר משימות אלו ישקפו שלושה מהם

 

א. וורבליות : יכולות ההתבטאות והשיח שלכם למול צוות מלשבים שאינם מוכרים לכם תוך השתלבות חברתית למול אנשים אשר בראש מעיינים אינו יצירת קשרים אלא מוקמם ביחיד
ב. הנהגתיות : הפגנת נוכחות וכריזמה אשר תסחוף את הצוות הפועל לצדיכם ואף תגרום לו להסב אוזנת קשבת דווקא אליכם ומתוך הרעיון כי האדם שאשר יצליח להוביל הוא שינצח, בעוד כולם מבקשים זאת.
ג. יצירתיות : משימות בהם תעלה יצירתיות המועמד למבחן תחת מתן מטרה ליישום מצד המגבשים, עבודה תחת לחץ, זמני קיצון ורעשים מצד חבריך לצוות, בעוד עליכם לשמור על קור רוח, להמציא פתרון הגיוני ולהביאו לידי ביטוי.

 

 

משעמדתם באלו תחת הצגת חוסן מנטלי ופיזי העולים על גדר הרגיל בתכנים הפיזיים של גיבוש שייטת, תשתקפו כאנשים להם אופי הלוחם המתבקש ע"י יחידת הקומנדו הימי של צבא ההגנה לישראל ותאותרו כבר בשלבים מוקדמים של הגיבוש לשירות ביחידה, חשוב לציין כי על מנת לעמוד בסוג יעדים אלו עליכם לרכוש ארגז כלים ייעודי, ממוקד ונכון אותו אנו מעניקים למועמדינו תחת פלטפורמת ההכנה הבלעדית מסוגה למיונים המדוברים, אשר מתבטא באמצעות קורס הכנה ממוקד המשלב את כלל עולמות הידע המתבקשים, אנשי המקצוע המובילים בתחומם ואחוזי ההצלחה הגבוהים מכל, ורק כדי סבר את האוזן אדרנלין גייסה אדרנלין מעל 200 לוחמי סיירת בשני מועדי הגיוס האחרונים כאשר כמעט עשרים מהם עברו את גיבוש שייטת 13 בהצלחה!

 

גיבוש שייטת 13 יום רביעי

מדובר ביום אחרון לגיבוש שייטת בפועל המוקדש למסע השני המאפיין את מוטיב הגיבוש, עליו עליכם להכיר מספר דגשים :

א. מדובר במסע של 12 קילומטרים
ב. קצביו גבוהים מהמסע הקודם
ג. מגמת הפרישה תקטן עקב מועמדים חזקים יותר, כפי שציינו לעיל.

 

גיבוש שייטת 13 : מבדקי אישיות :

מיד לאחרי סיום המסע תצאו לקיפול מתחם הגיבוש ברמה הלוגסטית, הזדכות על ציודכם הצבאי-אישי כולל שימון נשקים ומבדקיי אישיות.

א. שאלוני אישיות
ב. דירוג סוציומטרי של מועמדיך לצוות
ג. ראיון מול סגל הגיבוש
ד. חלק מהמועמדים יעלו לראיונות מול פסיכולוג

 

גיבוש שייטת 13 יום חמישי

יום סוגר גיבוש אליו יקומו המועמדים ביקיצה טיבעית אשר בתחילתו יתבצע ניפוי ראשוני של המועמדים שנמצאו לא מתאימים כלל, בעוד את הנותרים יחלקו לשניים

א. תוצאת עבר
ב. עליה לוועדות

 

גיבוש שייטת 13 וועדות 

מדובר בראיון אשר יתבצע ע"י מגבשי שייטת 13 למול מועמדים אשר עומדים בקו האמצע, נמצאו מתאימים בצורה גבולית ליחידה כאשר את ההחלטה הגורלית לעניין קבלתם ליחידה, יתנו מראייני הוועדה, חשוב לציין כי מועמדי אדרנלין עוברים סימולציות ראיונות למול מגבשים בצורה ייעודית ע"י אגף הפסיכולוגיה בחברה המורכב מאנשי המקצוע המובילים בתחומם , בעזרתם צולחים מועמדינו את הוועדות ומעפילים ליחידה. 

שייטת 13 – ככה תתקבלו  ליחידה

אנחנו כאן להכין אתכם באמצעות שיטה פורצת דרך לשירות משמעותי בסיירות העלית הצהליות המתבטא בקורס הכנה אקסקלוסיבי העומד כיום באחוזי ההצלחה הגבוהים מכל.

אימוני שיגרה מדויקים, ימי סימולציה מרהיבים, סדנאות קצה מגוונות, ימי העשרה מסווגים ואלו בשילוב טכנולוגיה מתקדמת אותה פיתחה אדרנלין כושר קרבי ובמטרה ליצור התאמה מלאה בן המועמד ליחידה אליה כיוון דרך.

אם אתם מכוונים לשירות בשייטת 13 ( הקומנדו הימי של חיל הים ) הזינו פרטים בטופס שלמולכם רכזינו יצרו קשר להסבר מלא ותיאום אימון התאמה ( נסיון ) ללא עלות. 

 

לקביעת אימון ללא עלות חייגו 058-7071724 או הזינו פרטים ונציגנו יחזור אליכם בהקדם 

גיבוש שייטת 13 – חוויות מתגבשים 

 

חוויות א' בוגר צוות כושר קרבי נס ציונה | המסע 

מגבש: אנחנו יוצאים למסע הראשון של גיבוש שייטת, כאשר תפקידי הוא להכתיב את קצב ההליכה, בעוד שמגבש אחר ישמש אותי כמאסף ותפקידו להפריש את הנשרכים.

א': לכל המועמדים יש שני פסילות בלבד שיקבעו ע"י המאספים, מי שלא יעמוד בקצב ויזדחל מאחורי המגבש המאסף יוזהר בפעם הראשונה ויוחזר לשורות, אך מי מכם שיקבל אזהרה שניה יודח מהמסע ומהגיבוש בפועל, בנוסך חשוב להבין כי מדובר בשני מסעות ייעודים המאפיינים את הגיבוש ליחידה ( שייטת 13 ), משום שאין עוד גיבוש בצהל שאלו הם תכניו, כך שעמידה בהם ובהצטיינות תבליט אתכם בעיני המגבשים ואף תצייר אתכם כמתאימים לשירות ביחידה.

מגבש מאסף: בעודו עוקף את המתגבש אשר צעד לצידי הורה לו לפתוח רגליים ולחזור לשורה תוך שהוא מציין בפניו שזוהי פסילתו הראשונה ובשניה לא יישאר, כאן החלטתי לקחת צעד ולדאוג לאחר כפי שחונכתי באדרנלין, תפסתי ברפידת האפוד שהייתה לכתפו והתחלתי למשוך אותו קדימה, מיד וללא דיחוי ננזפתי ע"י המגבש שדאג לעקוף אותו לאחר דקות מספר ולסמן לשני " מלאכים" להוציא אותו החוצה.

חוויות ר' בוגר צוות כושר קרבי עפולה : שהייה במים

מגבש: המשימה שלכם היא לשהות מתחת למים ע"י שנורקל באמצעותו תנשמו, מטרת התרגיל היא לצבור את משך הזמן הרב ביותר
ר': עברנו שיחת זום והדרכה נקודתית לכך ע"י בוגרי אדרנלין ששירותו כלוחמים ביחידה, בה למדנו איך למקמו בצורה נכונה, מה לבצע כאשר נכנסים מים לשנורקל וחוסמים את נתיב האויר, איך למדוד את קצב הגלים וכיו', מעבר לכך, הם ציינו בפנינו מהו המהלך שיבצעו המגבשים על מנת להבהיל אותנו ולגרום לנו להוציא את הראש מתוך המים, אלמנט הפתעה אותו הכרתי מראש ובכף צלחתי את התרגיל וסיימתי עם הזמן הרב ביותר מתחת למים

טיפים מאת המועמד  : כשהים לא סוער, ניתן ללמוד את קצב הגלים ובכך להכיר את קצב הנשימות ומתי אתם עתידים לבצע הוצאה של מים מהקנה, לדוגמא : בכל פעם שהגיע גל קטן שמילא את השנורקל במי מלח, נשיפתי בחוזקה וכך פלטתי את המים ושחררתי לעצמי את נתיב האויר.

חוויות ל' בוגר צוות כושר קרבי ירושלים : מעגל כוח

מגבש: מטרת התרגיל היא להישאר האחרון במעגל תוך שהוצאתם את מספר המועמדים הרב ביותר כך שלמעשה בתרגיל זה שני אנשים יכולים לזכות בניקוד הגבוה ביותר
ל' : מדובר בתרגיל התשה מנטלי אותו ביצענו חמישה סבבים, כאשר מה שהעניק לי את היתרון לסיים האחרון במעגל הם ארבעה כלים ייעודים אותם רכשנו בסאגות אדרנלין שהביאו אותנו לתשישות מוגברת מזו שחווינו בגיבוש תוך הענקת הטכניקה לשמר את כוחותינו לכל אורכו.

מגבש: אני מבהיר כי אני מתיר לכם לדחוף או למשוך בלבד, כאשר בירכיות, בעיטות, אגרופים למיניהן וסוגי חניקות אסורים בהחלט, מועמד שיפעל כך יודח במקום.
ל': בהוראה שלנו זינקנו כ 30 מתגבשים אחד על השני כאשר בעוד שהם נלחמים בצתורה פרעית אני ניתחתי את הסיטואציה השתמשתי בכוח שלהם לנגדם, ידעתי באיזה זוויות או מיקום לעמוד ואף מתי להילחם ומתי לא.

ע' צוות כושר קרבי נתניה : משקלות מעל המים

מגבש: מטרת התרגיל היא להחזיק את המשקולת מעל גובה פני המים
ע' : מדובר בתרגיל מנטלי את כליו למדנו ליישם בתכני האימונים הצוותים וסאגות אדרנלין, כאשר לתרגיל נקודת קיצון שכל מה שנותר לכם הוא להכיר אותה ובכך להתגבר אליה ולזכות בניקוד מלא

מגבש: קדימה תפיל את המשקולת ותחסוך מעצמך כאב מיותר, אתה יודע שאתה רוצתה את זה
ע': חגורת כתפיים מותשת, שרירים צורבים וגוף עייף עד לכדי שכל תנועה הופכת למאתגרת מקודמתה כאשר היעד הוא להשאיר את המרפק מעל גובה פני המים והם שבודקים אותי בסנטימטרים, נעילת מחשבה מלאה כמו שלמדתי תוך שימוש בכלי הנכון והמגבש שבחר להתעסק באחר לאחר שהכיר שאני כאן להישאר

א' בוגר צוות כושר קרבי אשדוד : מסע סוף

מגבש: קדימה להגביר קצב ולהגיע אלי תוך 5 שניות
א' : שרירי התאומים מורגשים מתמיד, חצי מהאנשים איתם התחלנו כבר לא צועדים לצידנו והוא דורש מאיתנו להגביר קצב, בדיוק כמו המדריך שלי באדרנלין כושר קרבי

מגבש: פותח בספרינט קצר ובכך מתרחק מהאלונקה
א': החלטתי לקחת את כל האלונקה על כתפי, משכתי אותה קדימה תוך שאגה שהעירה את שאר המתגבשים וביחד הצלחנו לצמצם כדי שיפתח עלינו פער נוסף ולצידו אני אשר מדרבן את הצוות "קדימה חברים אנחנו מסוגלים, נותרו שלוש שניות, דחפו קדימה ונחתום את המסע בהצלחה"

מגבש: אני עדיין מחכה שתגיעו אלי
א': בעודי מושך את כל משקל האלונקה כי אלו שמאחורי פשוט הפסיקו לנסות, הושטתי יד והצלחתי לגעת בגבו של המגבש כאשר הוא מצידו חייך ופתח שוב פער, ואני בשלי, מסתער לכיוונו!

שאלות ותשובות

שייטת 13 סירטון חשיפה נדיר !!!

  • איך מתקבלים ליחידה
  • מהו אופי הלוחם המתבקש
  • מה תעברו במסלול
  • לאיזה מבצעי קצה תצאו

לסירטון המלא הקליקו והיחשפו : שייטת 13 נחשפת !

  1. לכל צוות יתייצבו שבעה מגבשים ולפי הסדר הבא 
  •  2 מגבשי שייטת ושני נציגים מיחידת הפינוי והחילוץ הטקטית בהייטס ( יחידת 669 ), סה"כ ארבעה מגבשים מסיירות העלית 
  • 3 נציגים מחטיבת הקומדנו : נציג מכל יחידה ( מגלן, דובדבן ואגוז )
  1. סה"כ מדובר בשבעה מגבשים כאשר ככלל המגבשים שיתנו את הקצב יהיו מגבשי "השייטת" למעט בתרגילים ייעודים אותם תעביר היחידה המתאימה להם ( לדוג: יחידת 669 שתבצע תרגיל זכרון של סוגי קשרי הצלה וכיוצא בזה )
  1. לגיבוש שייטת נגשים כ 450 מועמדים סה"כ, יש להכיר כי מדובר במספר הניתן לשינוי אך זהו הקו הכללי 
  2. יום הראיונות : לאחר ביצוע האקטים הפיזים של היום השלישי אתם תצאו לארבע שעות של ראיונות למול סגל הצוות המגבש ולצידו ישכללו את כלל הנתונים אשר אספו מכם ביומיים האחרונים ובאמצעותם יאתרו כ 250 מועמדים בלבד איתם יבנו צוותי גיבוש חדשים אשר ימשיכו להתגבש עד ליום החמישי של הגיבוש ומהם יאתרו את לוחמי העתיד של שייטת 13.
  3. לשייטת 13 גיוס חד שנתי של מאה מועמדים כאשר למעמד גיוס זה שני מועדי גיבוש האחד במרץ והשני בנובמבר אשר בכל אחד מהם יתקיימו שלושה גיבושי שייטת, משכך לכל מועד חצי מההקצאה הכללית, כחמישים מועמדים עתידים לסיים ולהעפיל ליחידה, כמובן שהמספר דינמי ומשתנה. 

על שייטת 13, מדריך הגיבוש המעודכן והמלא וסיפורי ההצלחה של אדרנלין הכנסו : שייטת 13 המדריך המלא

  • גיבוש גדנע הוא גיבוש ממנו תגיעו דרך גדנ"ע השייטת המתקיימת בחודשי יוני של החופש הגדול ורק למסיימי שביעית.
  • גדנע שייטת אינה תוכן ממיין ולכן כל מי שמגיע אליה ומסיים אותה בהצלחה יזכה לזימון לגיבוש השייטת המתבצע חמישה חודשים אחריה בחודש נובמבר
  • כפי שכתבנו בס' 2, בכל מועד שלושה גיבושי שייטת כאשר הראשון שבהם מעורב, מתגבשי גדנע וימי סיירות, בעוד השניים האחרים שייכים למסיימי יום סיירות בלבד 
  • חשוב לציין כי מספר ההקצאות הגדול שייך למלשבים אשר הגיעו דרך יום סיירות בעוד ישנו מספר מצוצמם לאלו המגיעים דרך הגדנע וזו לאור העובדה כי לא נדרשו לבצע מיון ייעודי לגיבוש השייטת, לעניינו, יום הסיירות הצהלי.
  • לגדנע שייטת הכנסו : גדנע שייטת המדריך המלא 

ליום סיירות הכנסו : יום סיירות המדריך המלא

  1. מי שנופל ביום השלישי של הגיבוש זכאי להתמיין לאחר מכן ליחידת 504, גיבוש צנחנים ומיוני היחטיות שלאחר גיוס.

על יחידת 504 המידע המלא הכנסו : 504 המדריך המלא

  1. כל מסיימי הגיבושים האחודים, גיבוש שייטת האחוד, גיבוש מטכל האחוד, גיבוש חובלים וצוללות וגיבוש טייס זכאים לשבוע ראיונות למערך היחידות המיוחדות שמתבצע כחודש לאחר אותו מועד גיוס 
  2. היחידות הממינות בשבוע הראיונות מהגיבושים האחודים בלבד הן 
  1. לחצו על שמות היחידות המראינות ותעברו לעמוד היחידה אשר מסקר אותן מרמת הקמתן, קריטיונים מתבקשים, גיבושים מלאים וסיפורי הצלחה
  1. אתם תזומנו לביצוע יום מבדקים רפואיים וסיווג ביטחוני הכולל גם ראיון אישי ע"י מילוי שאלון ייעודי לעניין ועמידה מול מראיין 
  2. ניתן ליפול מיום זה, ואם הדבר יקרה תזכו לשבוע ראיונות בהתנהלות שונה, לבחירתכם.
  1. ישנו מיון נוסף של היחידה העונה לשם גיבושון 669 או יום בריכה 669, אשר מגיע לבצע מבדקים המשקפים את קווי העובדה הייעודים של היחידה 

למיון היחידה הכנסו : גיבושון 669 המדריך המלא 

  1. זכות הבחירה הראשונה שייכת לשייטת 13
  2. לאחר מכן שאר היחידות הממינות, יחידת 669, מגלן, דובדבן ויחידת אגוז ילחמו על המועמדים באמצעות דרפאט
  3. דראפט: מדובר בסוג של הגרלה, כאשר כל יחידה תשים את האבצע על המועמדים שהיא איתרה לכוחותיה
  4. דגש: יחידת 669 מאבדת זכות בחירה של סיירות העלית משום שלה שני ערוצי קבלה והם גיבוש שייטת וגיבוש מטכל, בעוד שליחידות האלו יש רק ערות בחירה בודד.

כלל מדובר במספר קריטריונים רב אך אנו נשים את האצע על המשמעותיים שבהם 

 

  1. יכולות פיזיות: הגיבוש האחודים עומדים כגיבושים העצימים ביותר לפני גיוס ומשכך אתם מתבקשים להעפיל ולהתייצב במקומות הראשונים של האקטים השונים מבינהם סדרי הגעה, תרגילי מנטליות פיזים הנמתחים על זמן מסויים וכיוצא בזה
  2. יכולות מנטליות וחוסן נפשי: כשונה מכל מה שסיפרו לכם, את המנטליות לא יבדקו רק באמצעות תרגילים מנטלים יעודים לכך אלא ברמת ההתנהלות השגרתית שלכם בגיבוש והדבר מתחיל מתבטא ברמת הנראות שלכם( מסודרים או מפוזרים, זקופים או מכופפים ) ביצוע האקטים עצמם ( בקצב איטי או מהיר ) ועוד.
  3. יצירתיות : כחלק ממעטפת הגיבושים האגרסיבית המדוברת יעברו המלשבים מספר לא מבוטל של תרגילים מחשבתים וחברתיים, אשר הושתת עליהם המשפט "הדרך היא החשובה מהתוצאה" הכוונה היא שמעבר לעובדה שמבקשים שתצליחו את אותן המשימות שיציבו בפניכם, הם מבקשים לראות מי בעל הרעיון מבן כולכם, מי ינהל את אותו התרגיל, מי יקח אחריות בצורה מוסכמת, איזה סוג פתרונות יעלו, כמה תגדילו ראש ואיך תתמודדו מול בלתי מתכוננים. 

 

  1. דגש ברזל : שימו לב חברים כלל המגמה השתנה בהמלך העשור האחרון והיום מבקשים מגבשי יחידות העלית למצוא בכם מגמת שיפור, לכן גם באם אתם לא מצטיינים באקטים הפיזים אך מנגד אתם מייצגים מגמת שיפור בקצה גבוה ויציב, הסיכוי לעבור את הגיבוש ולהעפיל ליחידה המתבקשת לא קטנים כלל. 

 

אולי יעניין אתכם

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן