כל מה שחשוב לדעת על גיבוש שייטת 13

הגיע הזמן שתדעו מה באמת קורה בגיבוש שייטת 13, הגיבוש של הקומנדו הימי.

זהו גיבוש לאחת מהיחידות המובחרות של צה"ל, שייטת 13, ולכן הוא אורך לא פחות מארבעה ימים.

תהיו מוכנים כי כל יום הולך להיות יותר קשה מקודמו!

גיבוש שייטת 13 – היום הראשון:

בעבר זה היה היום הרגוע ביותר אבל היום, מדובר בגיבוש אחר לגמרי ,לאחר שתיחשפו בפעם הראשונה לקליטה צבאית המלווה בעבודות רס"ר וחלוקה לצוותים, זה הזמן להפנים, שהחלק המשעמם של גיבוש שייטת בדיוק נגמר, ומעכשיו רק הטובים ביותר ישרדו!

אז נגמרו המשחקים והגיבוש מתחיל עכשיו ! 

שייטת 13

כבר בהתחלה תצאו לריצה תחרותית של שני קילומטרים (שימו לב כי יש אפשרות שבמחזור הקרוב מרחק הריצה יהיה שלושה קילומטרים) על מנת לבדוק את הכושר הגופני שלכם, שימו לב שכמו ביום הסיירות הכל יחסי, ולכן אין לכם רשות לזלזל או להתקבע על מקום מסוים. אתם פותחים את הריצה בקצב מהיר ומתייצבים עד לסוף הריצה במטרה לתת את הכל !

כמו כן על מנת לרדת מהזמן המקסימלי שלכם לפחות בדקה עד דקה וחצי יש לכם לבצע את מה שהמאמנים הסבירו לכם בסימולציה חברים .

אז לאחר הריצה יתחילו התרגילים הפיזיים של היום הראשון:

תרגיל ראשון: ספרינטים לתוך המים לאורך של 40 מטרים , לא להתבלבל מספר הספרינטים מונה כ – 20 מקצים , אז גם שקשה לכם , גם שאתם מותשים ללא כוח לרוץ , תזכרו , זה עניין של מספר זה הכל .

תרגיל שני: אלונקה סוציומטרית.

התרגיל השלישי : התרגיל המשולב- ים יבשה !

הסבר:  ינתנו לכם שתי פקודות ע"י המגבש, ים ויבשה , כאשר הוא יצעק "ים" כולנו רצים בכל הכוח לים מקיפים שם את הקונוס הצף ובחזרה לכיוון המגבש , כאשר תצאו מהמים ותגיעו לקו החוף תרדו לזחילה שתתבצע עד למגבשים שנמצאים במרחק 40 מטרים מכם , כאשר המטרה היא .. להגיע ראשון !

שימו לב: שלושת התרגילים האלה מגיעים כדי לשבור לכם את הרוח, כדי שתבינו שזהו רף העומס שמציב הגיבוש ולפניכם ארבעה ימים כאלו , אז לכל חניכי אדרנלין כושר קרבי אל תשכחו מה למדתם, תהיו חזקים !

אז אחרי שסיימת את שלושת הסטים המתישים האלו , הגיע הזמן לקצת גיוון:

משימה ראשונה, מבחן קואורדינציה : פירוק והרכבת נשקים (אם-16, קלצ'). שימו לב שיראו לכם איך לפרקם לפני וינתנו לכם מספר הזדמנויות. אין צורך לחפש נשק של אח או חבר לפרק לפני (שזוהי גם עבירת בטיחות חמורה), משום שהדבר היחיד שהם מחפשים לראות הוא שיפור בין מקצה למקצה של פירוק והרכבת הנשק.

משימה שני, מבחן השחייה  

הסבר: יוצאים כקבוצה, אך לא להתבלבל התחרות היא אישית , לקונוס במרחק 20-30 מטרים שחייה לתוך המים, מקיפים מימין לשמאל וחוזרים חזרה, כאשר שם תחכה לכם המשקית שתיתן לכם את הזמן שעשיתם , שאותו אתם מוסרים למגבש .

שימו לב , לא לשקר בעניין הזמן ואפילו לא במאית השנייה , הדבר עלול לעלות לכם בהדחה מהגיבוש .

 

דגש: שימו לב חברים כי לפני שני מחזורים גיבוש השייטת נערך לפי היום הראשון אשר ציינו לפניכם , שלושה תרגילי ההתשה ואז לאחר מכן משימות התנהלות וקואורדינציה אך לפני כמחזור שינו את היום הראשון לנוהל רגוע והשמיטו את תרגילי ההתשה (אלונקה,ספירנטים,יום-יבשה) , אנחנו מפרטים לכם את שניהם בידיעה שאתם מגיעים מוכנים לגרוע מכל אחרת אתם לא במקום הנכון !

היום השני של הגיבוש:

קמים לפנות בוקר, בשעה שלוש וחצי בערך ומתחילים את אחד התרגילים המשמעותיים בגיבוש שייטת. המסע !

מסע של 12 קילומטרים המחולק לארבעה חלקים (3 קילומטר כל אחד).

שימו לב :למי שאינו חניך אדרנלין כושר קרבי , במהלך המסע המגבש יכול להעיר לכם פעמים, בפעם הראשונה זאת תהיה הערת אזהרה על כך שאתם כביכול נסחרים מאחור , אך בפעם השניה הוא יפריש אתכם לאוהלים .

כמות פורשים מהמסע הראשון לפי סטטיסטיקה : כ25% מכלל המתגבשים , תהיו חזקים כי התחרות הופכת קשה אם כל רגע שעובר.

המסע נגמר , סיימתם אותו בהצלחה , כל כבוד , אך לא לשכוח הגיבוש רק התחיל , אתם תקבלו זמן התארגנות ללבישת בגד ים, להצטיידות במשקפת אטומה ושנורקל , ברוכים הבאים :

משימה ראשונה :  תרגיל שהייה .

הסבר: אתם תיכנסו למים, כל אחד בעומק שונה, כאשר הראש מתחת למים והאוויר שלכם מגיע אליכם דרך השנורקל אותו אתם תלמדו לתפעל במהלך השהייה.

משימה שניה : שחייה לפי כיוון (ללא שימוש בעיניים). שוחים למצוף ובחזרה – עניין של 40 מטר לא יותר. שימו לב כי המטרה היא כמה שפחות הצצות, ולכן הסתכלו על הכיוון אליו אתם שוחים, ראש מתחת למים ותנו קצב.

דגש: במידה ותסטו מהמסלול המגבשים יתקנו אתכם ולכן מה שחשוב להראות להם היא האמינות שלכם. לא להוציא את הראש ולהסתכל כי גם ככה יש מי שמכוון אתכם.

משימה שלישית ואחרונה להיום: שחייה כקבוצה לארבע מצופים. אורך שחייה כולל של 300 מטר.

אחרי התרגיל יגיע זמן האוכל ולאחריו יום סיירות קצר הכולל זחילות וספרינטים ואלונקה סוציומטרית , לפי סדרי הגעה .

לפנות בוקר טוב , היום השלישי בגיבוש שייטת 13:

ארבעלפנות בוקר , הקפצה ע"י כרוז , דבר שלא היה בעבר ונכנס בשנה האחרונה, הרעיון נלקח מגיבוש לסיירת מטכ"ל שממיין את המתגבשים שלו ביום השלישי לגיבוש, החזקים נשרים, ומי שלא עמד בעומס מופרש הביתה ללא ראיונות !

הסבר: שימו לב, אנחנו קוראים שמות לפי צוותים, מי שיקראו בשמו קם וצועד לעבר המגבשים , מי שלא , שיהיה לו בהצלחה , את הגיבוש הוא סיים, וככה יתחיל שלב קריאת השמות והחלוקה לצוותים החזקים של גיבוש שייטת 13 !

ברוכים הבאים, הקובוצות חזקות יותר, המתגבשים נחושים חדורים וחדים יותר , והמטרה קרובה מתמיד , אז אחרי שתתחלקו לצוותים החדשים של הגיבושים , יתחיל שוב הפן הפיזי , רק שהפעם , מול מגבשים קשוחים יותר ומתגבשים נעולים יותר !

תרגיל ראשון : ספרינטים לתוך המים

תרגיל שני: זחילות

תרגיל שלישי: אלונקה סוציומטרית

תרגיל רביעי: ים יבשה (ריצה למים וזחילה חזרה)

תרגיל חמישי : ספרינטים ביבשה

כמה מקצים יש בכל תרגיל של היום השלישי של הגיבוש , מהו המספר הכולל והמרחק , איך מגיעים להובלה בכל אחד ואחד מהם, תצטרפו אלינו ותגלו !

שימו לב : יתנו לכם מנוחה של 4 דקות בן התרגילים- לא לשכוח את ארבעת הדגשים שנתנו לכם באימונים לזמני מנוחה!

כמו כן, הדבר מתבצע גם בגיבוש מטכ"ל, מטרת המגבשים של הצוות החדש היא להראות לכם כמה אתה כביכול חלשים, כמה הגיבוש עד לנקודה זו היה "חלבי" וכמה אתם לא הטובים ביותר, אל תיתנו להם להצליח , וכמו שאנחנו תמיד אומרים לחניכי אדרנלין, תשארו חדים,תשארו דרוכים, תשארו נחושים !

הדפוס הוא דומה בכל ימי הגיבוש , מיד לאחר תרגילי התשה יגיעו משימות "מנוחה" ככה לפחות אנו באדרנלין מכנים אותם ,

חזרתם מארוחה , מצויין , משימות "מנוחה" זוז :

משימה ראשון : מעגל כוח

הסבר : אתם תעמדו במעגל כאשר ההוראות הן :ללא חניקות מרפקים וברכיות , כאשר המנצח הוא האדם האחרון שישאר במעגל, עומדים כאשר הידיים פרוסות לצדדים ומחכים להוראה , צא!

חוויות חניך: קפצו עלי שניים , וכמו שלמדתי באדרנלין כושר קרבי , שלחתי אותם יחד איתי לאמצע המעגל, רחוק מהגבולות, שם ניהלנו קרב של 2 דקות עד למתגבש נוסף בצוות שהגיע לעזרתי , אל תשכחו שההוראה היא תחרות אישית , ככה שהוא לא הגיע לעזור אלא לדחוף את שלושתינו מהמעגל , נתתי להם לסחוט את טיפת הכוח האחרונה שנשארה להם בניסיונות לדחוף אותי מחוץ לגבול , ואז ברגע מכריע ,קרוב לסימון המעגל , קפצתי על הרגליים והעפתי אחד מהם מהמעגל, כאשר השני עומד למולי מותש, אנחנו האחרונים במעגל…

משימה גיל שני:  מעגל זנבות

משימה שלישי: מעגל מולקולות

לאחר מכן תמשיכו לתרגילים קבוצתיים – בניית מבנה לחוד וביחד, או חפירת בורות לחוד וביחד.

מנוה של 4 דקות להתארגנות , כי החלק המעניין עדיין לפניכם , עולים על אוטובוסים ונוסעים לבריכה המדוברת שעליה תחשבו כבר מהיום הראשון של הגיבוש. הבריכה בבסיס השייטת .

בבריכה תעברו מספר תרגילים: תרגיל שהייה במים והפעם המטרה היא לצוף כאשר החלק בגוף המחובר למשקולת יהיה מחוץ למים (אחד מהידיים שלכם). צלילה למרחק הרחוק ביותר בנשימה אחת, פירוק והרכבה של נשקים מתח למים המתחילים באיזור יבש ועוברים לרטוב ועוד (שימו לב כי התרגילים עשויים להשתנות ממחזור למחזור אך הקו המנחה הוא האחד – התנהלות תחת לחץ בתוך המים .

אתם תעלו על האוטובוסים ותחזרו לחוף והפעם תבצעו משימות מחשבה קבוצתיות – העברת כל הקבוצה מצד אחד לאחר, שימוש באביזרים הקיימים על מנת לעבור חלק מהחוף שנקבע ע"י המגבשים בלי לגעת בחול. המטרה היא להראות איך אתם מכולם מצליחים לקחת פיקוד ולגרום לאחרים לרצות להקשיב לכם.

הדרך לעשות זאת היא קלה יחסית.זה מתחיל כבר ביום הראשון של הגיבוש אתם רק צריכים… (מידע זה תקבלו כאשר תצטרפו לאחת הקבוצות של אדרנלין חברים יקרים)

אז כמו שהבנתם אתם בחוף ולאחר שאכלתם ונחתם אתם קופצים למים לתרגיל השהייה אחרון בגיבוש. הפעם בערב, כשהראש כמובן מתחת למים ואת האויר תכניסו באמצעות השנורקל. אל תשכחו ללמוד את קצב הגלים ולהוציא נשיפות כאשר נכנסים לכם מים לשנורקל.

היום הרביעי

היום האחרון ! המסע הקשה ביותר. מסע של 16 קילומטרשממנו פורשים כ 75% מהמתגבשים הנותרים , עשו הכל על מנת לסיים אותו על הרגליים חברים , זאת נקודת זכות אדירה ,  לאחר המסע יתחילו הראיונות שיקבעו כמה אתם מתאימים (או לא מתאימים) לשירות ביחידה.

אז לאחר שפירטנו לכם ברמה הבסיסית ביותר מה קורה אי שם בגיבוש שייטת 13, הגיע הזמן שתגיעו ותחוו את ההכנות והאימונים אליו על בשרכם. אדרנלין פותחת בימי בריכה וגיבוש שייטת אחת לארבעה חודשים, ממש לפני הגיבושים עצמם. אם גם לכם בוער בעצמות להפוך ללוחמים היחידים החזקים מהגלים, הצטרפו אלינו והפכו גם אתם לסיפור הצלחה !

להצטרפות לאדרנלין לחצו כאן וצרו קשר

או התקשרו 052-8434317

חוויות של חניכים שעברו את גיבוש שייטת :13

חוויות א' , המסע : 

לכל מסע היה מוביל ומאסף, הקצב הוא אחיד אין מקום לטעויות רק לזרום עם כולם ולא להראות חולשה. המיקום שלי הוא אחרון לפי הסדר ואיתי עוד בחור חלש מהרגיל.

מגבש מאסף: (עקף את המתגבש שעמד למולי) קדימה פתח את הרגליים, זאת תהיה הפעם האחרונה שאני אעקוף אותך .

הסתכלתי עליו, הוא בקושי עמד כבר .. השק מתחיל להיות מורגש גם לי.. שמתי עליו יד לעזרה אך ננזפתי ע"י המגבש "תן לו לבד" וכמו שחשבתי .. הוא עקף אותו פעם שניה…

מגבש: מסמן לשני לוחמי שייטת שהיו במסלול כנראה שהגיעו לעזור, לתמוך בו לחזור חזרה לאוהל. זאת הפעם האחרונה שראיתי אותו. הוא כנראה הופרש.

מבחן הקורדינצאיה השני: פירוק והרכבה של מג כולל מפות וסיפור שיתנו לכם לזכור במשך חמש דקות. "המפה די פשוטה ולא צריך להיות גאון כדי לשנן אותה. פשוט זכרו אותה קודם כל בכלליות ואז תנסו להתמקד בפרטים הקטנים."

חוויות ר', שהייה במים  :

"הים לא היה סוער אבל היו את הגלים הקטנים האלה שגרמו לנו להיחנק מדי פעם. למדתי את קצב הגלים ובכל פעם שהגיע גל קטן שהטביע לי את השנורקל פשוט נתתי נשיפה חזקה כלפי חוץ על מנת שהמים לא יכנסו פנימה."

חוויות י', מעגל כוח :

"לקחו אותנו ושמו אותנו במעגל. המטרה להישאר האחרון במעגל (ההיאבקות) ללא בירכיות נגיחות חניקות וכדומה. מזל שהראו לי בקבוצת אדרנלין את הדגשים. מתוך 4 פעמים נשארתי 4 פעמים אחרון במעגל."

חוויות ד',תרגילי בריכה :

מגבש: קדימה תרים את היד. אמרתי לך שהמרפק לא יגע במים.

חניך: …

מגבש: אני לא אחזור על עצמי, שהמרפק לא ייגע במים!

פה החלטתי שזאת תהיה הפעם האחרונה שהוא ינסה להוריד לי את הביטחון. נתתי כוח עבודה עם הרגליים (שחיית צפרדע, כל שלוש שניות נתתי תנועה, מעין קפיצה כלפי מעלה) והוצאתי את כל היד כולל הכתף מחוץ למים.

המגבש הסתכל עליי במשך 3 דקות שלמות (לפי הערכה גסה כמובן)

אני מסתכל לו ישירות בעיניים תוך כדי שאני שומר על כל היד מחוץ למים, על מנת שהמשקולת הקשורה למפרק כף ידי לא תיגע במים!

הוא הסתובב (קלטתי חיוך קטן) ועובר לשבור את המתגבש הבא.

חוויות ס', מסע סוף :

מגבש: קדימה להגביר קצב, ריצה אליי תוך 5..4..

אני נותן ספרינט יחד עם האלונקה . מגיעים למגבש.

התאומים מורגשים מתמיד ,הגוף מבקש להישבר אבל לא ,  קדימה כוח מתפרץ עד אליו !

מגבש: פותח בריצה.. 5 אלי.. לא תגיעו תעופו מהמסע ..

אני פותח בספרינט והפעם הנשימה והתדל (תיק דרך לחייל) הפכו מורגשים מתמיד.

שמתי לב שבספירנט השלישי של האלונקה למגבש , ,כל השאר נשארו לפחות 4 שניות מאחורינ. זה רק חיזק אותי, כי כמו שכתוב לי על החולצה – "השבירה שלהם, ההתחלה שלנו !"

רוצים להגיע לשייטת? להצטרפות לאדרנלין כושר קרבי השאירו פרטים

Please leave this field empty.