מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

גיבוש דובדבן המדריך המלא

גיבוש דובדבן

לאור ההתפתחויות האחרונות בכל הקשור ליחידת דובדבן מבניהם ערוצי הקבלה שהתווספו ליחידה, גיבוש דובדבן, מספר ההקצאות המשתנה, הצוות הייעודי של הגיבוש שנפתח בכל מחזור נובמבר וכיוצא בזה.

שימו לב! החליטה אדרנלין כושר קרבי בשיתוף פעולה עם נציגי יחידת דובדבן לכתוב למענכם מדריך מלא אשר יעניק סיקור רחב בכל הקשור למערך המיונים ליחידת דובדבן, יחידת המסתערבים של צה"ל ובצורה שתעניק לכם מענה לכל שאלותיכם.

דובדבן - ערוצי קבלה ליחידת דובדבן

ליחידת דובדבן שלושה ערוצי קבלה שונים להם מספר הקצאות שונה לגמרי ועל מנת לבחור בערות הנכון לכם ביותר נפרט למענכם את כלל הערוצים ונדגיש במי מהם כדאי לכם לבחור.

  1. ערוץ ראשון – חטיבת הצנחנים 

  • הגיבוש לחטיבת הצנחנים מתבצע בשני מועדים שונים בשנה כאשר הראשון יהיה בחודש דצמבר והשני בחודש יוני ( גיבוש השלמה ), מדובר בגיבוש לחטיבת הצנחנים שמתפרש על יומיים שלמים אשר מכיל שלל תכנים פיזיים, מנטליים וחברתיים כאשר המובילים בו יזכו לאיתור מטעם מציגי יחידת דובדבן שיעמיד אותם ביתרון רציני על שאר המועמדים בשלב המיון הבא.
  • גיבוש לחטיבת הצנחנים (מיון שני) : לאחר שעברתם את הגיבוש של צנחנים אתם תתגייסו לחטיבת הצנחנים כדי ששבוע לאחר כמן תצאו לגיבוש היחטיות של החטיבה שמונה שלושה ימים אותם תעברו בתנאי קיצון ובהם תפגשו נציגים מטעם מגלן, גדס"ר צנחנים ויחידת דובדבן שישמו דגש על "מאותרי הקומנדו" של גיבוש צנחנים 

דגשים שחשוב שתכירו:

  • חשוב לציין כי כיום בוטלו צוותי המאותרים ואתם תתגבשו בצוותים מעורבים כאשר לכל אחד מהם נציג מטעם היחידה שישים עין על המאותרים מבינכם אך לא יהסס לסחור את מי שאינו מאותר במידה וימצא מתאים .

מאותר דובדבן ( קומנדו )

שמי ר' בוגר יחידת דובדבן ומגבש במיל' ואת התשובה לשאלה זו אכתוב לכם כמי שנטל על אחריותו לאתר אתכם דרך גיבוש צנחנים.

כלל על מנת לקבל את האיתור הנכסף ליחידת דובדבן עליכם להבין כי כבר בשלב המיון המוקדם
(גיבוש צנחנים) אנו נבקש למצוא בכם את הבסיס הייחודי שמאפיין כל לוחם ביחידה וזו על מנת שנוכל לבנות עליו תשתית מלאה שתגדיר בהמשך את רף יכולות הלוחם אותם נטמיע בכם, רמת המקצועיות אליה תגיעו וההתנהלות קרת הרוח במבצעים שרק יחידה כשלנו מעזה לצאת אליהם.

משכך, על מנת לקבל את האיתור ליחידת דובדבן עליכם לבלוט בצורה יוצאת דופן בארבעת התרגילים הפיזיים בגיבוש צנחנים, לחדד לשאר הצוות העומד למולם כי המילה אחרונה שייכת לכם ולשקף רמה מנטלי יוצאת דופן משום שאנו נגיע לבדוק בכם את כל אלו ולפי מהלכים מדויקים אותם נבצע שכל תפקידם הוא ליצור קושי שיבליט את טבעכם האמיתי ( את התשובה לאיך הדבר מתבצע בפועל תמצאו בסוף העמוד ).

2. ערוץ שני – הגיבושים האחודים

  • כיום חטיבת הקומנדו לוקחת חלק פעיל בגיבושים האחודים של סיירות העלית, גיבוש מטכל וגיבוש שייטת 13 אליהם תגיעו דרך יום הסיירות הצהלי במידה ותעברו את הגיבוש.

לעניין יחידת דובדבן מדובר בנציג אחד אותו הקצנו לכל צוות גיבוש כאשר מיד לאחר זכות הבחירה הראשונה של סיירות העלית ( סיירת מטכל, שייטת 13 ויחידת שלדג ) ניתן לחטיבת הקומנדו הזכות לאתר את מועמדיה וזו באמצעות חלוקת "דראפט" בן היחידות.

מהו דראפט: זוהי הגרלה שמתבצעת שבוע לאחר הגיבושים האחודים בה ילחמו היחידות המרכיבות את חטיבת הקומנדו על מועמדיהם כאשר לכל יחידה מספר הקצאות אליה היא צריכה להגיע.

גיבוש דובדבן

דובדבן מאת זיו קורן 

 3. ראיון מאותר דובדבן

שבוע ראיונות הוא הדרך השלישית ולה מספר ההקצאות הנמוך ליחידה אשר מתבצעת בצורה הבאה

  • היחידות אותן תפגשו בשבוע הראיונות הן : יחידת עוקץ, לוטר, יהל"ם, רוכ"ש מל"ר, יחידת הימ"ס ומי שלא יתקבל אליהם יכול להתקבל לאחת מסיירות החי"ר המפוארות.
  • לראיון מאותר דובדבן יזכו רק מסיימי גיבושי טייס, חובלים צוללות ועוקץ.

הסבר: נציגי יחידת דובדבן המשתתפים בגיבושים האחודים ( מטכל ושייטת 13 ) הם אלו שיגבשו אתכם בן היתר ביחטיות צנחנים של החטיבה האדומה ומשלא מצאו אתכם מתאימים במועד מיון זה לבטח לא ימצאו אתכם מתאימים ליחידה דרך הגיבוש הייעודי אליה ולכן תמנע מכם האפשרות להתמיין אליה

דובדבן גיבוש פנימי | אדרנלין כושר קרבי

אם העפלתם ליחידת דובדבן מאחד מערוצי הקבלה אותם פירטנו למענכם במאמר זה, תרשו לנו לבשר לכם כי אתם עוד בתחילת הדרך וזו לאור העובדה כי ליחידה חמש פלגות לוחמות כאשר לחלקן ניתן יהיה להגיע רק באמצעות מיונים יעודיים תוך יחידתיים ליחידת דובדבן אותם יעברו בודדים.

כך שאם אתם מבקשים להעפיל ליחידת דובדבן, לסיים מסלול תוך התייצבות באחת מפלגות הלוחמים המיוחדות של היחידה, אנחנו, אדרנלין כושר קרבי – מתחייבים לכם להגשים זאת!

להזנת פרטים והגשמת עתיד מזהיר ביחידת המסתערבים של צבא ההגנה לישראל השאירו פרטים ורכזינו יעלו למולכם בהקדם

  • ליחידת דובדבן שלושה ערוצי קבלה ולפי הסדר הבא

 

א. יום סיירות : זהו הערוץ ראשון וזה לו מספר ההקצאות הגבוה מבן השלושה.

אתם תצאו ליום סיירות ותתקבלו לאחד מהגיבושים האחודים, גיבוש מטכל או גיבוש שייטת, שם לכל צוות תמצאו נציג מיחידת דובדבן שיאתר אתכם לשורותיהם וזו במידה ולא נבחרתם ע"י אחת מסיירות העלית ( סיירת מטכל, שלדג או שייטת בגיבוש שייט האחוד ) 

ב. יחטיות צנחנים – ערוץ שני ממנו יעפילו כשלושים מתגבשים אל היחידה אשר מתחיל בגיבוש צנחנים ממנו תאותרו לגיבוש יחטיות צנחנים "כמאותרי דובדבן" כלי שיעניק לכם דגש אותו ישימו עליכם נציגי יחידת דובדבן בצוותים המעורבים היות ונכון למועד גיוס זה, צוותי מאותרי דובדבן בוטלו לגמרי.

הסבר: כיום אתם תתגבשו בצוות מעורב לו נציג מסיירת צנחנים, מגלן ויחידת דובדבן, כך שגם אם לא תגיעו לגיבוש כמאותרים אתם יכולים להתקבל ליחידה במידה והוא ימצא אתכם מתאימים.

 

ג. גיבוש טייס/ גיבוש חובלים / גיבוש צוללות – במידה ותסיימו את הגיבושוים הללו ולא תעברו, תזכו לשבוע ראיונות לצד האופציה להתקבל לחטיבת הצנחנים "כמאותר דובדבן" חשוב להדגיש כי מאותר דובדבן לא מזכה אתכם בכניסה ישירה ליחידה אלה את האופציה להתגבש ליחידה ביחטיות צנחנים כמאותרים כפי שכתבנו בפסקה למעלה.

ישנם שני דגשים אותם יבקשו נציגי היחידה אשר בן היתר מאפיינים את חלק מאופי הלוחמים המשרתים בה

מצויינות : לוחמי היחידה מבקשים אדם שיוביל את שלל המקצים הפיזיים, המנטליים והדינמים בגיבוש צנחנים ובדגש על המקומות הראשונים בלבד היות וכדי לשרוד מסלול הכשרה ומבצעים ייעודים כשל דו בדבן עליכם לחצות את רף הגבולות של עצמכם בכל רגע נתון וכדי לאתר את כוח האדם הנכון לכך כבר בשלב המיו המודם הם יחפשו מועמדים להם בסיס חזק עליו ניתן יהיה לבנות תשתית לוחם שכזו

יציבות : לוחם ביחידה הוא אדם יציב כסלע שעובד מתוך מניעים שכליים ולא רגשיים ולכן יציבות בגיבוש צנחנים היא הכלי שיוביל אותם להכיר כי מדובר באדם קר רוח שלא נותן למצבי קיצון, תשישות ומעטפת קשיים כלל שתהיה להזיז אותו ממקומו היות והם ינסו אתכם לעניין זה באמצעות שינויים בתכני הגיבושים אותם תעברו, הדבר מתבטא בכך שהם יזניקו אתכם מאוחר מכולם במספר שניות או יפקדו עליכם לעמוד עשרה מטרים מאחורי קו הזינוק ולצד כל התרחישים האלו עדיין יבקשו שתשמרו על מקומכם היציב בצוות.

  • בחודש נובמבר מדובר בשישים הקצאות דרך הגיבושים האחודים וכשלושים דרך היחטיות
  • בחודשים מרץ ואוגוסט מדובר בשלושים הקצאות דרך הגיבושים האחודים ושלושים דרך יחטיות צנחנים

הסבר: הסיבה לכך היא שבחודש נובמבר נפתחים שלושה צוותים ליחידה בעוד בחודשים האחרים נפתחים שניים בלבד, על מבנה היחידה הכנסו לעמוד : דובדבן המדריך המלא

חיובי אך ישנם מספר דגשים שצריך להכיר

א. אין אפשרות להתקבל ישירות לדובדבן אלא "כמאותרי דובדבן" בגיבוש יחטיות צנחנים

ב. מי שהגיע דרך הגיבושים האחודים של מטכל ושייטת 13 לא זכאי לראיון מאותרי דובדבן משום שלא נבחר ע"י נציגי היחידה שהשתתפו באותם גיבושים, שהם חשוב לציין, המגבשים שאותם תפגשו ביחטיות צנחנים כנציגי היחידה כך שאם לא בחרו בכם בפעם הראשונה לבטח לא יבחרו בכם בפעם השניה

ג. מאותרי דובדבן יקבלו את הנפלטים של : גיבוש טייס, גיבוש חובלים/צוללות, גיבוש עוקץ ( נוהל חדש )

כיום בעקבות העובדה שהצוותים מעורבים כמו שכתבנו בשאלות הראשונות, גם אם לא הגעתם לגיבוש כמאותרי דובדבן תוכלו להעפיל ליחידה במידה ואחד ממגבשיה ימצא אתכם מתאימים אליה בצורה יוצאת דופן.

בגיבוש יחטיות צנחנים האחרון נמצאו חמישה מועמדים שהתקבלו ליחידה על אף שלא התגבשו כמאותרים.

ליחידת דובדבן 5 פלגות לוחמים לפי הצבעים והתפקידים הבאים :

א. מדובר בשלושה פלגות שעובדות ברמת השיגרה ומוכנות לתת מענה לכל תרחיש באשר הוא בגזרת יו"ש איליהן תגיעו דרך איתור ע"י הנתונים אותן יאספו עליכם משלבי הגיבושים השונים ( גיבוש מטכל, שייטת או גיבוש יחטיות צנחנים )

ב. בנוסף לפלגות אלו ישנן שתי פלגות מיוחדות אליהן תתמיינו כלוחמי מסלול ביחידה, עליהן לא נוכל להרחיב מטעמי ב"מ.

כיום דובדבן מהווה חלק בלתי נפרד מחטיבת הקומנדו אשר כל מהותה הוא הצנחת כוח קומנדו מיוחד לתוך שטח אויב למטרת ביצוע לחימה פנימי לפי ייעודים. 

משכך בעת לחימה היחידה תפעל בשני מישורים ולפי הסדר הבא 

א. פעילות שוטפת : דובדבן תמשיך לתת מענה מלא לכל התרחישים המבתעים בגזרת יו"ש

ב. הצוותים שייוחדו לחטיבת הקומנדו יכנסו למלחמה תחת החטיבה.

אולי יעניין אתכם

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן