מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

גיבוש לוחם ימי – גיבוש סטי"לים / דבורים / סנפיר

גיבוש לוחם ימי – סטילים/דבורים/סנפיר המדריך המלא ! 

גיבוש לוחם ימי אורכו יום וחצי וממנו ניתן לשרת באחת משלושת היחידות בחיל הים.

דגש:

שימו לב חברים כי באם התקבלתם ליחידה , היחידה תטיל וטו על שאר המיונים העתידים שלכם!

פירוש הדבר שבאם הנתונים שלכם מתאימים להתמיין לסיירות של צהל ביום הסיירות – לחצו כאן למידע נוסף.  (מטכל שייטת 13, חובלים)  טייס או לגיבושי היחטיות של החטיבות השונות בינהן חטיבת הקומנדו (אגוז,דובדבן,מגלן, רימון, וכל הפלסרים למינהם). לא תוכלו להתמיין אליהם בעקבות הטלת הוטו של חיל הים .

אז אחרי שנסגרתם שחיל הים הוא החיל בשבילכם. וסטילים דבורים וסנפיר הן היחידות שנועדתם לשרת בהן , ברוכים הבאים,

היום הראשון יוצא לדרך ! 

חווית חניך: כמו שהסביר לי המאמן מאדרנלין, היום הראשון של הגיבוש הוא "יום ההתארגנות". אחרי שחיכינו בתחנת הרכבת קרוב לעשר דקות. הגיעו המגבשים והובילו אותנו בהליכה רגלית לתוך מתחם האוהלים אשר נמצא בתוך הבסיס בוא אתם תישנו בלילה הקרוב.

מגבש: שימו לב , אתם מתחלקים לקבוצות אקראיות, מיד לאחר מכן בסדר מופתי אתם מסתדרים ליד האוהלים שלכם. מחכים להישלח לרופא היחידה לבדיקה רפואית אשר תקבע מי ימשיך בגיבוש ומי נשלח הביתה.

אז אחרי שתעברו בדיקה רפואית ותשאלו האם ישנתם ושתיתם מספיק. אתם תשלחו לעליה על מדים וחלוקה לצוותים שמולם תתמודדו על התואר של הלוחם הימי !

דגשים :

  • שימו לב חברים יש להביא אתכם תעודת זהות וזימון אחרת לא תוכלו להיכנס לבסיס.
  • יש לישון לפחות 6 שעות לילה לפני ולצבור מים במשך שלושה ימים, לפני הגיבוש .

חוויות חניך:

מגבש: למה החולצה שלך מחוץ למכנס?

מתגבש: ..

מגבש: אין בעיה, רואים את הקו שם , 20 שניות נגעתם חזרתם ,זוז!

הבנתם נכון חברים, שלבי ההתארגנות הסתיימו וברגע זה התחלתם את הגיבוש. והפעם ע"י משמעת צה"לית.

שימו לב: לא משנה כמה מדוגמים אתם תעמדו הוא ימצא את התירוץ לקדר אתכם. (קידור – קליטה דרך הרגליים) אז לא להתרגש כי בסך הכל הגעתם לגיבוש שהמטרה שלו היא פשוט לסנן את הטובים ביותר .

אז אחרי הקידור ויציאה לארוחת צהריים ארוחת הצהריים , ברוכים הבאים , משימות צוותיות.

בניית אוהלים בצוותים קטנים

חתירה בסירת גומי בקצה ובזמן שהמפקד מורה לכם

תא ההצפות.
הסבר: יהיו לכם פטישונים חתיכות עץ וסמרטוטים  שיתאימו במדוייק לחורים שנמצאים בתוך תא ההצפות. (חדר עם חורים בקירות). ברגע שהמפקד יצעק את המילה פעל, מים בזרם חזק יתחילו להיכנס דרך החורים. יהיה עליכם להתחיל לסתום את החורים בעזרת הפטישים וחתיכות הגומי החזקות .

דגש:

שימו לב חברים כי כולם יכנסו לשוק ברגע שהמים יתחילו לזרום פנימה. הצעד החכם ביותר לעשות בשביל עצמכם והצוות הוא לקחת פיקוד על "שוקיסטים"

חוויות חניך: ״אללה תעוררו , מה נכנסתם לשוק שוקיסטים" להתחיל לחלק פקודות לצוות לדוגמא:  " קחו את הפטישים. אתה ואתה תסתמו את החור ההוא אני ואתה את אלו ואתם לכו לשאר .."

משימה רביעית: בניית רפסודה מעצים וחבלים

משימה חמישית: משימת המבוך

הסבר: אתם תכנסו לחדר מלא בחדרים וחוטים המתוחים מכל הצדדים כאשר המטרה היא להעביר את כל הצוות בן החבלים בלי לגעת באף אחד מהם. כאשר אתם עובדים כנגד הזמן וצעקות המפקדים אשר מזהירים אתכם כל פעם שבאם אחד מכם יגע כל הצוות חוזר אחרוה .

רטובים עייפים ורעבים, יצאתם ל.. כמו שהבנתם חברים קידורים !

חוויות חניך: אללה חברים קדימה .. להגיע לח'

מפקד: לא עמדתם בזמן שוב, 30 שניות והפעם אני רחמן. נגעתם חזרתם עמדתם בח' מופתית, זוז!

וככה אתם תעברו 25-30 דקות של תיזוזים. שיתסיימו בעליה על מדים יבשים ארוחת צהריים ושתי משימות לפני השלב הפיזי של הגיבוש .

משימה ראשונה: חלוקה של דפים ובהם שמות תפקידים שאותם תצטרכו לנתח עם הצוות.

משימה שנייה: הרצאה אשר יתן המגבש בגיבוש הזה היא הייתה על לוחמי הסטילים ומערך הלחימה שלה. שימו לב שאתם מקשיבים משום שתבחנו על זה בהמשך.

השעה 6-7 בערב, השמש כבר שקעה והגיע הזמן לפן הפיזי בגיבוש לוחם ימי.

אתם ומדאגי"ם של היחידה ב40 דקות של תיזוזים. (מצב 2 סטטי, שכיבות סמיכה , ובעיקר , קדרי"ם המושתתים על כוח מתפרת ודופק מהיר מהיר כגון ספרינטים ).

דגש:

שימו לב חברים , אולי יאמרו לכם המדאגי"ם כי מדובר ב40-45 דקות של קדרי"ם אך אתם תעברו 25- 20 דקות בלבד של תיזוזים וטרטורים מולם.

חוויות חניך: המגבשים מגיעים ולוקחים אותנו להצצה לתוך סער 5 וסער 4.5 שם אתם תבינו מי שכמובן מחפש להמשיך בחיל הים. באיזה תפקיד הוא מתעניין , לוחם דבור או לוחם סט"יל ואז יגיע מפקד הגיבוש אשר יסביר לכם על תנאי ואופי השרות של כל אחד מהתפקידים .

הגיע הלילה ואתם תחזרו למתחם הבסיס תעברו עוד קידורים של 30 דקות שמסתימים במסע .

גיבוש סטילים המסע.

מפקד: שימו לב צוות, הסירה הייתה על הכתפיים שלכם, כי שכל השאר מרימים אלונקות אנחנו מרימים סירות גומי..

מתגבשים: 2..3.. הרם!

מפקד: מצויין אחרי , ולא להיסרח מאחור !

אז אחרי מסע של קילומטר וחצי בקצב 3-4 (הליכה מהירה לריצה קלה) שמסתיים בכניסה למים כאשר הקור הגלים וסירת הגומי  שעדיין לא ירדה לכם מהכתף מתחילה לשבור אתכם , המגבש מחלט להוסיף קושי ומספר לכם על המסע שאתם "עתידים" לעבור לאחר היציאה מהמים ואורכו הבלתי נתפס   , ככה שאם אתם לא בנוים לזה אתם מוזמנים לפרוש כי מבחינתו עכשיו הגיבוש מתחיל באמת .

דגש:

שימו לב חברים הוא מבלף , מהרגע שנכנסתם למים , המסע הסתיים, אך באם אתם תצאו מהמים ותלכו עוד מספר מטרים לא להיבהל כי סירת הגומי עוד רגע יורדת ואתם חוזרים לאוהלים לקדרי"ם נוספים למול המגבשים שמסתיימים בכניסה לשינה .

"עוצרים רצים במקום , שכיבות סמיכה, "סמקומים" וכל הזמן הם צועקים עליכם כמה אתם חלשים – לא להקשיב להם אחרי הכל, הם משחקים תפקיד בהצגה !

בוקר טוב חברים , היום השני הרגע התחיל .

תיזוזים ארוחת בוקר , שוב תיזוזים ויצאנו למשימות הזיכרון .

משימה ראשונה: ההרצה אשר מפקד הגיבוש נתן בתחילתו של הגיבוש – מקווה שהקבשתם.

משימה שניה: ישבתם והקשבתם על הסטי"לים לפני פחות מ 12 שעות ע"י המפקד שהרצאה לכם ונשארתם עד הלום , מצויין  ,כי עכשיו אתם נבחנים עליה עד לפרטים הקטנים .

סיימתם את משימות הזיכרון אתם תעלו על סטי"ל ותראו איך הוא עובד , תעברו תצוגת תחליט של הלוחמים, שיחה אחרונה מול מפקד הגיבוש , מפגש הצוות, וקצין המיון .

דגש:

שימו לב חברים באם אתם מעוניינים יש לומר בפה מלא מהו התפקיד אליו אתם מכוונים , אך באם תשאלו ע"י קצין המיון מה יקרה באם תקבלו את התפקיד השני , התשובה היא פשוטה : מוזמנים להצטרף אלינו ולגלות , כי באם לא טענו לו כך הפלתם את עצמכם אחרי יום וחצי של גיבוש .

אז זהו הגיבוש של הלוחם הימי הממיין לשלושת היחידות :  סטילים דבורים וסנפיר יחידות שלא יורדות ברמתם מחובלים/צוללות(שייטת 7) ואף מהקומנדו של החיל , שייטת 13 !

שימו לב: הגיבוש משתנה מפעם לפעם. יכול להיות שהגיבוש שלכם יהיה שונה מעט. אך זכרו כי הקו המנחה תמיד יהיה אותו דבר. שיהיה בהצלחה!

ניצחון דורש הכנה מוקדמת, הכנה של אדרנלין !

אז אם יש בכם מה שצריך כדי לעמוד מול המפקדים ולשדר להם שאתם בלתי ניתנים לשבירה, אם יש בכם את אותה אש שיש לחניכנו כבר שנים, כאלו שהיום מתפקדים כקצינים ומפקדים ביחידות המיוחדות של צבא ההגנה לישראל וחלקם כבר משרתים בתפקידים בכירים במשרד הביטחון , כנראה שאדרנלין כושר קרבי היא הקבוצה אותה חיפשתם !

הגיע הזמן  להבטיח את מקומכם. להצטרפות השאירו פרטים עוד היום ,ואנחנו כבר נעשה את השאר!

אולי יעניין אתכם

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן