מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

גיבוש מיתר, מורן , רוכב שמיים-המדריך המלא

גיבוש תותחנים: מיתר, מורן , רוכב שמיים -המדריך המלא


אם אתם רוצים להגיע ליחיודת המיוחדות של חטיבת התותחנים, הגיבוש יוצא לדרך לוחמים !

גיבוש תותחנים הינו גיבוש הממיין לשתי יחידות עיקריות. יחידת מורן (מיתר לשעבר) ויחידת רוכב שמיים שאת הפירוט עליהם תקראו בהמשך המאמר .

גיבוש תותחנים הינו גיבוש קצר העורך יום וחצי בלבד, אבל אל תטעו. למרות אורכו, זהו מיון שמשאיר את יום השדה והימים הראשונים של הגיבושים השונים מאחור !


גיבוש תותחים | המועד האחרון

חוויות חניך: אחרי שבוע טרום טירונות , הגענו לבסיסי ובשעה 23:00 הגיעו המגבשים והחלו לחלק אותנו לצוותים של 8-15 איש. הצוותים שאיתם נתחיל ולא מחייב שנסיים את גיבוש מורן ,רוכב שמיים.
החלק הראשון של הגיבוש הינו החלק הפיזי המגיע למיין אתכם מהבחינה הפיזית והמנטאלית כאחד. כמו כן זהו החלק היחיד בגיבוש בו תתקלו בקושי הזה, אז תחזיקו מעמד !

גיבוש תותחנים היום הראשון | החלק הפיזי

תרגיל ראשון: ספרינטים .

הסבר: המגבש יקצה לכם מרחק של 20 מטרים מכם שאותם יסמן בדגל , אותו תצטרכו לעקיף מימין לשמאל ולחזור ראשונים, כמו כן תעמדו לפי סדרי ההגעה שהחשובים ביות הם מספרים 1-4 (כמו בנהלי הגיבושים של טייס , מטכל,שייטת, ויחטיות לחטיבות השונות)

תרגיל שני: תרגיל השקים, שונה אך דומה מכל מה שהכרתם .

חוויות חניך:

העמידו אותנו בצוותים והניחו למולנו שני שקי חול במשקל של 10-15 קילו (שימו לב שלשני השקים האלה מטרה אחת בלבד, מטרה אשר תלמדו מהמאמנים באדרנלין כושר קרבי)
מגבש: שימו לב, לפניכם דגלים ממסופרים במרחקים שונים, כל הצוותים יוצאים באותו פרק זמן לאותו דגל, ומלבד הצוות שיגיע ראשון לדגל יזכה בו, צוות אשר לא יגיע לדגל ראשון ימשיך למספר הדגלים האחרים אותם יצטרך להמשיך ולנסות לכבוש ,אך שימו לב, מרחק הדגלים הבאים הינו כפול מהדגלים הקודמים להם,בסוף התרגיל ימוספרו הדגלים שכבשתם ואנו כבר נשקול את ציוני הצוותים בהתאם לכך, כמובן שהכל על זמן, צאו !

חניך:

רצתי לקחתי את השק ועפנו בזחילה לדגל הראשון, אללה לוחמים קדימה,קדימה לזחול מהר יותר אנחנו מובילים .. עוד קצת תהיו חזקים, לא לוותר זה עד שהאחרון מגיע לדגל אללה להתעורר !
אנחנו במרחק נגיעה מהדגל קדימה חברים, הצוות השני מתחיל לסגור אותנו אללה חבר'ה אלה שמאחור לתפוס את החלשים. תעבירו את השקים לחזקים קדימה …
מגבש: עשר שניות לסיום!
חניך: אללה,צריכים להגיע לדגל.. 5..4..3..2..

תרגיל שלישי :

תרגיל האלונקה הסוציומטרית , תרגיל אשר לו 4 דגשים עיקרים ,אותם תלמדו באדרנלין ,אשר יבטיחו לכם 100% הצלחה בתרגיל האלונקה!

יש להדיש:
• שימו לב כי בן התרגילים תצאו ל 7 דקות של מנוחה עם הארכות זמן לשתייה .
• התרגילים הצוותים ממיינים אתכם בעיקר כבודדים וההתנהלות שלכם בצוות, תדאגו לבלוט!

את היום תסיימו בשינה ערבה שאיתה מנוחת הלוחם והריכוז אותו תתבקשו למצוא ביום השני לגיבוש תותחנים


גיבוש תותחנים היום השני | אדרנלין חברה להכשרות וכושר קרבי

המבחנים הפסיכוטכנים:
אפיון צורות תלת מימדיות- בדומה לפסיכמוטרי בצו הראשון.

הצגת מספר סירטונים של רחיפה של מזל"ט בהם תצטרכו לזהות את כיווני הטיסה (צפון,דרום,מזרח,מערב)

הצגת סירטון המראה עיר שלאחר מכן תצטרכו להתמצא במפה ע"פ הסירטון

הראיון האישי , מה אומרים, מהו הקו המנחה, ומה מחפשים המגבשים- סימולציות מדוייקות תעברו גם לזה באדרנלין כושר קרבי !

לאחר שעברתם איתנו על גיבוש מורן (מיתר לשעבר) , ורוכב שמיים של חיל התותחנים אגיע הזמן לדעת קצת מה היחידות האלו עושות !

מורן ורוכב שמיים.

אגד 214 מתחלק ל 2 יחידות – מורן ורוכב שמיים .

יחידת מורן 

 מורן הינה יחידה מסווגת בעלת טכנולוגיה מתקדמת המפעילה אמלח"ים מיוחדים בשילוב עוצמת אש אדירה , שימו לב חברים , מורן הנה יחידה אשר בעבר נחשבה כיחידה מטכלי"ת והופיעה על נעלים וכומתה אדומות ! כמו כן פעילות היחידה משתנה לפי מצבי הלחימה השונים כאשר הייעוד העיקרי הוא ביטחון שוטף הכולל בן היתר תפיסת קווי חי"ר , ביצוע מעצרים ממוקדים וכדומה. לסיירת מורן רשומה הצלחה גבוה המתבטאת בעיקר במלחמת לבנון השניה  ובעופרת יצוקה .

רוכב שמיים

היא יחידה מסווגת של חיל התותחנים העוסקת בהפעלת כלי טייס בלתי מאושיים מסוג סקיילרק 1. היחידה עוסקת בשתפי"ם מול כוחות היבשה (הגדודים) וכן היחידות המיוחדות, כן חברים לא טעיתם, סיירת מטכל, שייטת, שלדג,669 ,ויחידות בחטיבת הקומנדו ואף יותר , אשר להם היא מספקת מידע חזותי בלייב ולטווח הארוך בעת פעילותיהם בנוסף לכך ליחידה  יכולות הכוונה מדוייקות אשר פועלות ממרגמות וכוח ארטילרי ועד למסוקי קרב וכלי טיס שונים., את הציוד אתם תסחבו על הגב חברים ואותו תרכיבו בבעת הצורך(רגעי המבצעים או איסוף המידע המודיעיני)

אם גם בכם בוער לשרת ביחידות המיוחדות של חטיבת התותחנים, אין לכם זמן אחר. הצטרפו אלינו:

אולי יעניין אתכם

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן