מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

גיבוש צוללות | גיבוש שייטת 7 המדריך המלא

לאן הגענו?

שימו לב חברים יקרים, בזה הרגע זכיתם להתמיין בגיבוש צוללות או בכינויה הצבאי, יחידת העילית של חיל הים שייטת 7, יחידה אשר אחראית על הפעלת הצוללות בחיל הים .

אז לפרטים היותר רטובים, תפקידי היחידה –  שליטה במבואות נמלים, השמדת כלי שיט אויב ,פעילויות ריגול חשאיות, וסיוע לכוחות נוספים בקרב .


הכשרת צוותי הצוללות

תנאי סף – פרופיל 82 ומעלה, קב"א 52 ומעלה ודפ"ר 60 ומעלה

קבלה לקורס -שתי דרכים להתקבל אל הקורס

1.סיום יום סיירות בהצלחה – קבלה לגיבוש חובלים| צוללות
2. חתימת ויתור- אתם תגיעו ליום סיירות ותחתמו ויתור על היום על מנת לקבל גיבוש חובלים/צוללות, מה ההבדל אתם שואלים: במידה ותחתמו ויתור, לא תהיו זכאים לראיונות שמתבצעים לאחר גיבוש במידה ולא עברתם.

עם קבלת הזימון לגיבוש, אתם תקבלו זימון נוסף לביתן חיל הים לבצע יום התאמה אשר יקבע מי מבינכם יוצא לגיבוש חובלים ומי לצוללות.

קורס צוללן

ההכשרה בקורס צוללן נמשכת שנה. בכל מהלך הקורס נמצאים המועמדים בבקורת קפדנית וסינון. הקורס מתבצע בשני שלבים:

שלב בסיסי – אורכו  עשרים ושישה שבועות, ההתמקדות בשלב זה היא בפן הפיזי, המשמעתי ולמידת כללי הבסיס לצוללן שהרי זהו השלב אשר מעצב את לוחמי הצוללות , והצוללן בפרט.

בשלב זה תחשפו לסדרת הים הידועה, אשר מתנהלת בתנאי היחידות המיוחדות, נהלים מטכלים, ומסלול ערפל בו תלמדו גורם ההפתעה מהו, וזו כדי להכיר לכם את החיים בתוך הצוללות.

בשלב זה ממיינים באופן קפדני את הלוחמים, לומדים להכיר אותם לעומק, והחניכים בקורס מתגבשים לצוות לוחמים קטן מובחר.

שלב ייעודי – אורכו זהה לשלב הבסיס, כשמו כן הוא, שלב אשר שם דגש למגמות הצוללן, בשלב זה יתבצעו מיונים קפדניים וחלוקה למגמות ותפקידים יעודיים, אי לכך ובהתאם לזו יעברו לוחמי המסלול לימודי ייעוד מגמה, הפלגות למול צוותים קיימים וקורס צלילה אזרחי.

חשוב לציין כי במהלך השלב הייעודי מצטרפים החניכים כמעט לכל הפלגה, על מנת שבסוף הקורס יהיו מוסמכים לאחת מעמדות המפתח בצוללת. הצוללן לומד להכיר את הצוות, את ההווי ואת החוקים הלא כתובים, ואילו הצוות לומד להכיר את הצוללן החדש, לסמוך עליו ולעזור לו להשתלב.

הכשרות מיוחדות

  • קורס צלילה מים רדודים
  • הסמכה לתפקיד מפעיל סירות גומי מהירות.
  • סדרת מילוט באחד מהציים האירופאים.
  • קורסי התקפה וטקטיקה לקציני צוללות באחד מהציים האירופאים.
  • קורס חובשים ימיים אשר מבתצע בבה"ד 10, השלמה לכ-6 לוחמים בהמשך לכל מחזור קורס צוללת

 

שימו לב חברים כי המאמר שלפינכם מחולק לשני חלקים, האחד גיבוש צוללות (שייטת 7) הקו הבסיס ושני הוא הגיבוש אשר התקיים במועד האחרון וזו על מנת להעניק לכם קווים מנחים אשר מרכיבים את גיבוש היחידה- אותם אנו מצפים מכם לזהות.

אתם תקראו את מהלך כל היום של הגיבוש ומיד לאחריו אם התבצעו שינויים בגיבוש האחרון אתם תמצאו אותם מתחת לכותרת "עדכון מגיבוש צוללות שהתקיים במועד האחרון"

כמו כן חשוב לציין כי זהו המדריך העדכני ביותר לגיבוש היחידה אשר נכתב ע"י מדריכי אדרנלין כושר קרבי המתפקדים כמגבשים במיל בגיבוש האמור

 

אחרי שנגענו בכל הליך ההכשרה, מה שנשאר לכם הוא להעפיל ליחידת הצוללנים, גיבוש צוללות זוז!

היום הראשון בגיבוש צוללות, גיבוש שייטת 7 !

אז כמו בגיבושים רבים אחרים, היום הראשון הוא יום ההתארגנות. מגיעים לתחנת הרכבת 'בת גלים' בחיפה בשעה 08:00 ומשם מובילים אתכם לבדיקות בהרשמה ובדיקות רפואיות שאותן סוגר סיור בצוללות אשר מסביר על מערך הצוללות באופן כללי ועל אופן השירות בפרט.

גיבוש צוללות – דגשים: 

 

1.שימו לב כי לאחר כל ההרצאות יגיע אחד ממפקדי הגיבוש על מנת להסביר לכם על המערכת ההידראולית, תכתבו הכל, משום שאתם תבחנו על החומר הזה בהמשך!

2. יחולק לכם עוד בשלבי חלוקת הציוד "פנקס סודות צלילה" – מומלץ ללמוד אותו כי גם עליו תיבחנו בהמשך הגיבוש.

לאחר מכן יובילו אתכם לאפסנאות על מנת לעלות על ציוד מחלקתי הכולל: אלונקה + מנשא, ג'ריקנים וציוד פרטי אשר ילווה אתכם לאורך כל הגיבוש: תד"ל 2, זוגות מדים, נשק מדומה, חגורה, בתי מימייה + מימיות ושק שינה.

אז כמו שכבר בטח הבנתם לבד, לאחר החלק ההסברתי של הגיבוש, חלוקת ציוד ואחסנתו לצד המיטות הצרפתיות, אתם תחולקו לקבוצות המונות 25-30 איש – כי החלק הפיזי של הגיבוש בדיוק מתחיל!

מפקד: כל הציוד האישי והמחלקתי בח' מסודרת מולי אחרי שעליתם על מדים, 7 דקות , זוז!

חנת"ר: יאללה אנשים , 30 שניות לעוף לח'!
מפקד: עמדתם בזמן?!
חנת"ר: שלילי המפקד.
מפקד: מצוין, מצב 2 כולם.

ואז הוא התחיל להרצות לנו מהם זמנים וכמה זה חשוב, אני, שביליתי לפחות שעה וחצי במצב 2 בקבוצה לא ראיתי קושי בזמן שכל השאר הורידו ברכיים ונשברו.. ושוב חוזר חלילה אותה משימה אותו זמן ככה במשך חצי שעה תוך כדי שהוא נותן לנו עוד פקודות חדשות, כגון שיפצור ציוד מחלקתי ואישי על מנת שנוכל להתחיל באקטים הפיזיים שחלקנו כבר הספקנו להתייאש.

האקט הראשון | תרגיל הגשם 

מפקד: ידיים פרושות ברוחב כתפיים, גשם מסמל כפות ידיים מופנות כלפי מעלה ו"אין גשם" כפות ידיים כלפי מטה.

אל תשכחו דבר אחד, כי המטרה העיקרית של התרגיל הזה היא לבדוק מי אכן מוריד את הידיים מתחת לגובה כתפיים ומי מחזיק מעמד, הם צופים בכם וכותבים כל פרט, אז אל תעזו להוריד את הידיים, 15 דקות של עומס על הכתפיים וגם זה נגמר.

אז לאחר סיום התרגיל ותיזוזים נוספים במשך עוד חצי שעה אתם תאכלו תרדו מהמדים ותצאו לזמן שינה / שמירות.


עדכון מגיבוש צוללות שהתקיים במועד האחרון

גיבוש צוללות עדכון היום הראשון | אדרנלין (הכנה לצבא)

שני האקטים אשר פותחים את הגיבוש השתנו וזו על מנת לבדוק יכולת אישית ועבודה צוותית כאחד.

אקט ראשון | חפירת בור

מגבש: שימו לב זוהי תקרית ביטחונית עליה תצטרכו לתת מענה, צוות אויב מגיע לעבור על ציר בו אתם ממוקמים, עליכם לחפור בור אישי וקבוצתי שעומד בקריטריונים אותו אתן לכם ( קריטריונים אותם נחשוף בפני חניכי אדרנלין בלבד )

חניך: הגעתי למשימה הזו מוכן מתמיד וזו בעקבות קובץ התרגילים אותם הכין מנכ"ל החברה  אשר מסקר כל תרגיל באשר הוא תוך שימת דגש אל הקווים המנחים אותו ודרך ביצועו, כמו כן זה היה גיבוש אדרנלין אשר הכין אותנו למשימות מסוג אלו היות ועברנו גוונים רחבים של תכנים מקבילים ואף מדויקים לתרגילי הגיבוש.

היחס אותו אתם נדרשים להשקיע במשימה אישית למול הקבוצתית היינו ( מידע אשר נחשוף לחינוכנו בלבד )

אקט שני | בר אור צהלי ( ריצה בלבד)

הסבר: הם חילקו אותנו לשני צוותים אקראים כשאר המשטרה היא לסיים ולך הזמן המהיר ביותר, הפעם מדובר בריצת שלושה קילומטרים בלבד ולא שתיים כמו בעבר, מיותר לציין שאני הוא זה שסיים ראשון ברמת הזמנים משני הצוותים ובכ הוכחתי לכולם כי אני מגיע ולי יכולות ומעד גבוה מהם.

לאחר ביצוע שני האקטים, אתם תצאו לזמן התארגנות ושינה לקראת היום השני

-סוף עדכון-


היום השני של גיבוש צוללות | אדרנלין חברה להכשרות וכושר קרבי ( יחידות עלית )

 

השקמה בשעה 04:00-05:00 בבוקר למסע של 8-10 קילומטרים על ציוד. מסע בו המגבשים קובעים את הקצב ודואגים להראות לכם שהקושי רק הולך ומתגבר. מסע אשר המטרה העליונה שלכם היא לתפקד כמה שיותר זמן מתחת לאלונקה ולא לרדת ממנה כאשר הקושי מתגבר רק לאחריו.

אחרי שסיימתם את המסע תקבלו זמן התארגנות / תפילה וארוחת בוקר שבסיומה יובילו אתכם ל"גינת הצוללן" שם תחוו את החלק אשר יבחן את ההתנהלות שלכם בקבוצה וכקבוצה.

4 משימות:
1. |
בניית רפסודה מחפצים אשר נמצאים לרשותכם.
2. | תליית דגל על תורן גבוה כקבוצה.
3. | בניית אוהל שכל חברי הצוות יוכלו להיכנס אליו בחופשיות מהציוד הנתון לרשותכם.
4. | העברת אנשי הקבוצה מקצה אחד לקצה השני של הרשת, כאשר אסור לגעת בחבלים המרכיבים אותה.

מעיני החניך: כל הרעיון פה הוא לדעת איך להשתלב עם כולם ומאידך מעל כולם, על מנת לגרום לכל השאר להיסחף אחריך ולבצע את מה שאתה אומר נדרשים מספר מהלכים אותם תלמדו באדרנלין.

מפקד: 5 דקות לשתות מים, ולעמוד בח', זוז !

אז אחרי שסיימנו את המשימות החברתיות הגיע הזמן לבדוק עד כמה אתם חכמים.

משימות מחשבתיות

1. להעביר הרצאה על נושא אשר בחרת המלווה בהתקלות מצד המגבשים.
2. דיון קבוצתי על נושא מסוים אשר עליכם לדון ביתרונות והחסרונות שלו.
3. בניית מערך טיול אשר כל אחד אחראי על חלק אחר בו ע"י פתק אשר ניתן לו המפרט את תפקידו.

מעיני חניך: כמו שהמדריכים שלנו באדרנלין כבר הוכיחו לנו – אין זה עניין של ידע אלא יכולת אלתור ומשיכת הנושא לתחום העניין שלך. יש מספר דרכים לעשות זאת אותם תלמדו באדרנלין כושר קרבי.

 

ולאחר מנוחה נוספת ועמידה בזמנים, הגיע הזמן לבחון אתכם כעצמאיים! 

 

3 משימות:
1.
 פירוק והרכבה של מכלול צינורות בהגבלת זמן.
2. פירוק והרכבה של אמ-16 לאחר הדגמה.
3. פירוק והרכבה של מאג לאחר הדגמה.

דגש: שימו לב כי הפירוקים נעשים בליווי צעקות דחיפות ובעיקר ניסיונות של המגבשים להוציא אתכם מריכוז, השתדלו לא להילחץ.

אז לאחר המבחנים הקבוצתיים והמעשים, הגיע הזמן לדעת מי אתם באמת – ראיונות אישיים מול הצוות המגבש, ארוחת ערב ולישון, כי היום השלישי עוד לפנינו…


עדכון מגיבוש צוללות שהתקיים במועד האחרון

גיבוש צוללות עדכון היום השני | אדרנלין (הכנה לצה"ל)

שימו לב חברים כי השינויים היינם מינורים לחלוטין, כאשר את הראשון תרגישו בתרגיל פותח היום , לעניינו המסע, ועוד שני תרגילי מחשבה אותם הוסיפו בחלק הסוגר של היום

תרגיל ראשון | מסע שייטת 7

חוויות חניך: אם בעבר היה מדובר במסע של שמונה קילומטרים הפעם הם לקחו את זה צעד אחד קדימה ויצו איתנו למסע של 12 קילומטרים כאשר הקצב היה גבוה מכל גיבוש עבר ובכך נפלו כחמישים אחוז ממתגבשי שייטת 7

חוויות משתתף שהודח: הגעתי לשם ללא הכנה מוקדמת שלא לדבר על אדרנלין, הגעתי לשם וכבר במסע הרגשתי את העומס החל על הגוף היות ואנו מחויבים בקצב כזה אשר לא לקחנו בחשבון היות והתגבשנו סך הכל ליחידת הצוללות ולא ליחידת עלית כמו שייטת 13, ככה לפחות חשבתי.

מצאתי את עצמי נופל בחסר. מצאתי את הגוף של מתרסק למול עומס המסע בכך שהרגליים ננעלו לי. ואם כל מאמץ להניע אותם חזרה מצאתי את עצמי כאוב ותשוש אף יותר, כך הגעתי למצב של התמוטטות כללית אשר בעקבותיה נופיתי מהגיבוש תוך כדי כאבים זים ו למול שרירים תפוסים וחלשים שאותם שיחרר רופא הגיבוש.

חלק סוגר יום שני גיבוש צוללות ( משימות מחשבה עצמאיות).

שימו לב, כי ישנם שלוש משימות סוגרת יום שאותן שינו לחלוטין ולפי הסדר הבא

1. | פירוק והרכבת m-16 לאחר הדגמה נשנית מצד המגבש.
2. | הרכבת סירת גומי לפי הבנה כללית.
3. | תכנון שלושה מסלולי צוללות לפי שלושה תוואים והצגת בפני המגבשים.

מיד לאחר מכן תצאו שוב לזמן התארגנות שינה עמוקה שאיתה תחילתו של היום השלישי.

-סוף עדכון-


גיבוש צוללות – היום השלישי

היום הרגוע של הגיבוש. השעה היא 6 בבוקר שעה סבירה להתעורר בה. תקבלו זמן אוכל ותפילה ולאחר מכן יבחנו אתכם על כל דגשים אשר הצבנו לכם בימים הראשונים.

מבחנים:
1.
מבחן על המערכת ההידראולית עליה סיכמת ביום הראשון.
2. החומר הנמצא בפנקס של סודות הצלילה.
3. ראיון מיני פסיכוטכני / אישי מול המגבש.
4. פסיכולוג מראיין חלק. ומי שלא – אל תלחצו זה נטו עניין של הסגל המגבש, אתם תמשיכו בשלכם.

הסבר: כל המבחנים הם כמובן מבחנים אמריקאים. כל מה שנשאר לכם זה פשוט לשבת ולקרוא בזמן המת שיש לכם בגיבוש ביום הראשון והשני ואפילו השלישי כי המבחנים האלה לא כל כך קשים.


היום הרביעי של הגיבוש

כמו בכל גיבוש, גם בגיבוש צוללות זהו היום הסוגר. יום אליו תקומו מאוחר מהרגיל ויינתן לכם כל הזמן שתצטרכו על מנת לאכול ולהתארגן. כל אחד מכם יסתכל על השאר ויקלוט כי נשארתם רק חצי מהאנשים. גם אם מדובר בגיבוש לא כל כך קשה, כי יש כאלה שמגיעים פשוט לא מוכנים.

יימשכו אתכם עד לשעות הצהריים המוקדמות 12:00-14:00. ואז כאשר אתם מסודרים בתורים ייקראו לכם להיכנס לפי הסדר לחדר של המגבשים. אשר ימסרו לכם את התוצאה.

לכל העוברים – אתם תקבלו זימון נוסף לבדיקות במכון לרפואה ימית. ותיסעו הביתה עם חיוך ודרך ארוכה לפניכם.

לסיכום: גיבוש צוללות או גיבוש שייטת 7 בשמו הצבאי. הוא גיבוש שהרעיון הכללי בו הוא יכולות שכליות וחברתיות. וגם את היכולות האלה כמו כושר גופני, ניתן לרכוש.


את הגיבוש האחרון | גיבוש שייטת 7 (גיבוש צוללות) עברו

א'.ע'.ד'.- ראשון לציון

ג',ע'- ירושלים

ע',א' – תל אביב

ש'- טבריה

ואלו הם כל החניכים שיצאו העפילו ליחידת הצוללנים


אם אתם:
מבקשים הצלחה מובטחת וזו לאחר הכנה ממוקדת וייעודית.
דורשים קורס ההכנה ממוקד ומנפה. אותו תעברו לצד בוגרי יחידות העלית, והמגבשים הפעילים של יחידת הצוללות.
נחושים לעמוד במטרה אותה הצבתם לעצמכם ומבקשים את חברת ההכשרות הטובה מכל. אדרנלין הוא הגוף אותו חישפתם
כי אחרי 100% הצלחה מצד בוגרינו עד כה, היום זהו התור שלכם.

אם אתם מבינים לאן נכנסתם ומבקשים לסיים את גיבוש צוללות בהצלחה

מ – ו – ב – ט – ח – ת

השאירו פרטים עוד היום, ואנו נחזור אליכם בהקדם!

אולי יעניין אתכם

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן