מאושר על ידי משרד החינוך ומשרד הביטחון

איך לשרוד בהצלחה מסלולי יחידות מיוחדות

אז אחרי שעברתם את יום השדה ואת הגיבוש המפרך ליחידה – ברוכים הבאים למסלול בו כפי שכבר הבנתם לא צפויים לכם חיים קלים.

איך שורדים מסלול של יחידות מיוחדות ועדיין נשארים על הרגליים?

אז יש לנו מספר טיפים בשבילכם ואת החשובים ביותר נשמור לחניכינו במאמר מוסגר.

הטיפ הראשון: מנטרה 

מסופר על לוחם אריות הים שנדרש לעבור את המסלול המפרך והמייגע של היחידה ואף עשה זאת בהצלחה יתרה, וכשנשאל מה גרם לו לעבור את המסלול המפרך ועוד בהצטיינות הוא ענה: "עוד 10 שניות" בכל פעם שהיה לו קשה הוא תמיד אמר לעצמו, "תחזיק מעמד רק עוד עשר שניות "  וכשנגמרו עשר השניות הוא התחיל מחדש להחזיק עוד עשר שניות וכך הפך למפקד באריות הים של ארצות הברית .

וזהו הטיפ שלנו אליכם חברים ,מצאו לכם מנטרה שתצליח להחזיק אתכם בגיבושים ולכו איתה עד הגיוס ולאורך המסלול המפרך. מנטרה חזקה תיקח אתכם קדימה!

טיפ שני: "קנה לך חבר"

מאמן יוצא סיירת מטכ"ל בעודו מסלולניק: אז אתה מוכן לזה?

א' (חבר לצוות): אני מוכן !

מאמן: לא משנה מה – אנחנו יחידה אחת. לא משנה מה יקרה – נעמוד אחד בשביל השני. אנחנו את המסלול הזה מסיימים יחד.

"ואז לחצנו ידיים אבל את הלחיצה הזאת אני לא אשכח, הייתה זו לחיצה של הבטחה."

שימו לב חברים, הרי זה ידוע כי במסלולים ביחידות המיוחדות מנפים כמה שיותר חיילים על מנת למצוא את הדובדבן שבקצפת, אבל כידוע, זהו הצוות שלכם ואלו הם האנשים שאיתם תעברו את הקושי שיעמוד לפניכם, ככה שאתם תלויים בהם ולהפך. תמצאו לכם אדם שיש לו ולכם משהו משותף. אדם אמין שאפשר לסמוך עליו ויחד איתו תעפילו לפסגה. רצוי רק אדם אחד ולא יותר.

טיפ שלישי: הצבת מטרות

אז אחרי שהצבתם לעצמכם את המטרה להגיע "ליחידה המיוחדת " ואף עמדתם בה (לא חשבנו אחרת). אנחנו שמחים לבשר לכם שאתם רק בהתחלה!

מאמן לחניכיו: הרי ידוע שכל מטרה גדולה מורכבת ממטרות קטנות שבונות אותה.

חניך: מה זאת אומרת?

מאמן: אנחנו עכשיו מתאמנים להפוך אתכם ללוחמים ביחידות מיוחדות, אבל אל תשכחו שלפני הגיבוש עברתם אלפי אימונים, ימי סימולציות, פעילות עם חיילים וכד'. האימון הראשון שלכם התחיל ב-7 ספרינטים פשוטים שאף אחד מכם לא עמד בהם.

חניך: אולי אז, אבל היום זה בדיחה.

מאמן: בדיוק, כי בעבר הצבתם לכם מטרה לסיים את 7 הספרינטים האלה בעמידה, ולאחר מכן לסיים אותם בארבעת המקומות הראשונים עד למקום הראשון וכן הלאה, וזאת מטרה קטנה שבונה מטרה גדולה.

שימו לב חברים במהלך המסלול תעברו מספר לא מוגבל של תכנים וכל תוכן שונה מקודמו ולכן חשוב להציב לעצמכם מטרה בכל תוכן, בין אם זה לסיים אותו בהצטיינות, או לעזור למישהו אחר לסיים בהצטיינות, אבל בראש ובראשונה תדאגו להציב לעצמכם מטרה.

טיפ רביעי: נקודות שבירה

ברגעי המסלול אתם תחוו לא פעם ולא פעמים מצבים שלא תעמדו במשימה. מצבים שבהם תיפול לכם הרוח בעקבות אכזבה עצמית או צוותית, דבר שעלול להוביל לאסון.

מאמן, נסיון עבר: אני זוכר את זה כאילו זה היה אתמול. זה היה המסע הקשה ביותר שעברנו, מחוסרי שינה, מחוסרי אנרגיה ויצאנו לדרך. ברגע אחד הגענו למצב שלא היה מי שיחליף את ב' באלונקה בזמן שהרים את היד. עד כדי כך שאחד המפקדים נכנס, ורק אז שמתי לב ורצתי להחליף את המפקד. המסע נגמר ואיתו אכזבת המפקדים ששלחו אותנו לחדרים בזמן שהשאר חגגו את סוף המסע בעל האש.

שימו לב חברים, המסלול בנוי על נקודות שבירה. כל רגע במסלול הוא מדרגה שאתם צריכים להתגבר עליה. במידה ולא התגברתם, לא קרה שום דבר, תמיד תגיע הנקודה הבאה שעליה תצטרכו להתגבר וברגע שהתגברתם עליה, התגברתם בעצם גם על קודמתה. לכן, אם נכשלתם פעם אחת או אפילו פעמים – נפחו חזה, תרימו את הראש ותתכוננו לנקודה הבאה כמו שצריך כדי שהפעם תעברו אותה.

טיפ חמישי והחשוב ביותר – אמונה עצמית

מאמן יוצא יחידת המסתערבים: (זה לא עובד.. זה פשוט לא עובד לי..)

מפקד: אתה רוצה להתאפס על עצמך? זאת כבר ועדה שניה, ועדה שלישית לא תהיה ..

מאמן: כן המפקד, אחזור לתלם (שאת המילים האלו הוא אמר בידיעה שהוא כבר עם רגל אחת מחוץ למסלול).

"אני זוכר שלקחתי את עצמי הצידה, הסתכלתי לשמיים וזכרתי את מה שעברתי, את כל מה שוויתרתי עליו על מנת להגיע לאן שאני היום ועל האפשרות שהכלי יילקח ממני. ולפתע ברגע אחד בלי מחשבה היא נפלטה… "אבא!!! תן לי כוח !!!" זוהי הצעקה ששינתה הכל.

ועם אש בעיניים וכוחות מחודשים הוא יצא לדרך חדשה. הוא יצא לדרך שהיום הפכה אותו למפקד ביחידת המסתערבים.

שימו לב חברים, "כשאתם על הברכיים, כולם נראים גבוהים יותר". הכל עניין של אמונה עצמית. ככל שתאמינו בעצמכם, ככל שתבינו ותפנימו את הידיעה שהגעתם ליחידה בזכות ולא בחסד, שנבחרתם אתם במיוחד ולא אחרים, שנלחמתם וזכיתם במקום אליו הגעתם כי נמצאתם מתאימים, תבינו  בקלות שאמנם אתם עכשיו על הברכיים, אבל זה עניין זמני בלבד. מה שנשאר לכם זה לעמוד ולכוון להצלחה!

אז בנימה קרבית זאת נאחל לחניכינו המון בהצלחה במסלול אליו התקבלו, ואל תשכחו – אנחנו אתכם לאורך כל הדרך. אז עד שנפגש, צא!

אולי יעניין אתכם

חברת ההכשרה הבלעדית והמובילה בישראל להכנה ליחידות העלית

הגישו מועמדות עוד היום

אייקון שיתוף
צריך עזרה?💬
דילוג לתוכן