טיפים ללימודי הגנה עצמית

תחת ההגדרה של הגנה עצמית מסתתר עולם שלם של משמעויות. הדבר הראשון שחושבים עליו בנושא, הוא כאמור הגנה עצמית. היכולת של בן אדם ללמוד טכניקה שתעזור לגונן עליו בשעת צרה ובעזרת הידע של ההגנה העצמית, אותו אדם יוכל להתמודד עם הסכנה ולהגן לעצמו.

זה נכון, אז בהחלט לא הכל. להגנה עצמית יש ערכים נוספים שהם תורמים לנו כבני אדם. אחת ההשפעות החיוביות ביותר שיש להגנה עצמית על בן אדם היא דוקא לא מהצד הפיזי אלא המנטאלי. לימודי הגנה עצמית משפרים פלאים את הביטחון העצמי של אותו אדם שלומד אותם. התחושה היא טובה יותר, אנשים מרגישים חזקים יותר ומוכנים להתמודד עם קשיים ובהתאמה גם הביטחון העצמי נוסק.

ילדים קטנים אשר חוו הצקות בבתי הספר ולמדו הגנה עצמית, ידעו לספר עם השנים כמה שהלמידה תרמה לתחושת הביטחון שלהם, הם החלו לתפוס את עצמם כחזקים, שכן הגוף שלהם התחטב במהלך השיעורים והתחזק פיזית, והחלו לשדר החוצה את העוצמות שקיבלו במהלך הלימודים. הם הפסיקו לחוות הצקות מילדים אחרים לא רק בגלל שעכשיו הם כבר לא היו ״פראיירים״ יותר וידעו להתגונן, אלא פשוט מפני שהם החלו להתהלך בראש מורם ושפעו מביטחון עצמי, מה שגרם לילדים אחרים לא למצוא אותם כמטרה קלה יותר.

ללמוד הגנה עצמית אצל אנשים שעוסקים בזה ביום יום ויודעים כיצד להעביר את הטכניקות בצורה המושלמת, היא הדרך המהירה והיעילה ביותר. אין ספק כי כי מורה שמדריך אותך, עובד גם על הפן המנטאלי לצד הפן הפיזי יעזור לכם להגיע לתוצאות טובות יותר מאשר למידה בבית. יחד עם זאת עדיף לדעת משהו מאשר לא לדעת בכלל, אז הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להגן על עצמכם.

הגנה עצמית טיפים

  • אם התוקף שלכם עומד מולכם, כוונו את כף ידכם עם יד פתוחה לכיוון האף שלו. הכו במהירות, בתנועה של מלמטה למעלה. לשבור את האף בצורה כזאת כואב הרבה יותר מאשר דרך מכה מהצד של האף.
  • הרבה פריטים מתוך הכיסים או הארנק שלכם יכולים לשמש ככלי הגנה חשובים. אצל גברים, שליפת מפתחות במהרה מהכיס יכולה לעזור ואצל נשים שחשות מותקפות, מסרק חד יכול להיות אפקטיבי. יש לתקוע את שיני המסרק בחדות מעל השפה העליונה של התוקף.
  • חניקת גיליוטינה- חניקה שמשתמשים בה באומנויות לחימה חופשיות. תפסו את התוקףראשו של התוקף שלכם שיהיה ממוקם בין החזה לבית השחי שלכם. העבירו את הזרוע שלכם מתחת לגרון שלו, תנעלו את היד שמחזיקה לו את הראש ואת היד שנמצאת מתחת לגרון שלו ביחד. תורידו מעט את המרפק החונק כלפי מטה, ככה תפעילו יותר לחץ ותנתקו לו את האפשרות לנשום, מה שינטרל אותו מיידית
  • נגיחה- פעמים רבות נוטים לחשוב כי דווקא הנוגח סופג מכה כואבת מאוד. גם אם הנוגח אכן חווה כאב, נגיחה בצורה הנכונה תשפיע על התוקף שלכם הרבה יותר. במצב בו הוא נעמד מולכם תפסו בכח ועם 2 ידיים את צווארון החולצה שלו, נערו אותו קצת, מה שיגרום לו לפתוח ידיים ויתן לכם גישה חלקה לנגוח בו בחוזקה. רק תדאגו להסתכל למטה בזמן הנגיחה.
  • השתמשו במכות עם המרפק- לתת מכה עם המרפק שלכם, יכול במקרים רבים להיות אפקטיבי הרבה יותר מלתת אגרוף. המכה עם המרפק סוגרת לכם טווח מצומצם יותר במידה ואין לכם מרווח רב, קצה המרפק שלכם יכול להשאיר לו מזכרת לא נעימה בכלל בפרצוף ומכה עם המרפק מעל העין למשל, יכול לפתוח לו את האיזור מה שיוביל לכך שהדם פשוט יעוור אותו לכמה רגעים, בהם תוכלו לנצל את ההזמדנות.

 

אלו הם רק 5 דוגמאות מעולם שלם של כלים שאפשר וצריך ללמוד. אנחנו חיים במציאות לא בטוחה. ילדות ונשים יכולות להיות מותקפות ברחוב על ידי מטורפים, ילדים יכולים לסבול מהצקות בבתי הספר וכל אחד מאיתנו יכול להפוך לקורבן ניסיון לשוד. הגנה עצמית בראש ובראשונה תעזור לכם לדעת להגן על עצמכם במצבים בהם אף אחד לא יכול. מעבר לכך היא תעזור לכם לשפר את הדימוי העצמי שלכם ותתרום רבות לביטחון. אין גיל שהוא מאוחר מדי ללימודי הגנה עצמית כמו שאין גיל שהוא מאוחר מדי. לכו להגן על עצמכם.