כל מה שלא סיפרו לכם על גיבוש טייס

אז אחרי לא מעט מאמרים שכתבנו על גיבושים ליחידות השונות בצה"ל מגוף ראשון, הוצפנו בבקשות ע" מורעלי טייס למיניהם והחלטנו שהגיע הזמן לפנק גם אותם במדריך לקראת גיבוש טייס.

גיבוש טייס יוצא לדרך!

היום הראשון של גיבוש טייס – הרשמה, נהלים ועלייה על ציוד

כמו בכל גיבוש היום הראשון הוא יום שמוקצה לטובת הליכי ההרשמה ופרוצדורות.

מעיני החניך: בסביבות השעה 8 בבוקר יצאנו מבאר שבע לכיוון מקום הגיבוש וכמו שהכינו אותי בקבוצה, בשעות הראשונות עברנו בדיקות רפואיות, תהליך הרשמה, עליה על ציוד, אחסנת ציוד אישי בשקיות מושחרות, העברת בד"חים (בדיקות לפני טיסה שצריך לזכור) ולסיום – הרצאה של מפקדי גיבוש טייס. לבסוף, הגיע הרגע בו הכל התחיל.

השעה 18:00: הגיבוש התחיל ואיתו האקט הפיזי שנועד להפריש את רובכם.

תרגיל ראשון: ספרינטים

מפקד הגיבוש יפתח בספרינט של 25 מטרים טיסלפחות, וכמובן שאחריו אתם עם כל הציוד הצבאי עליכם. לא לשכוח שברגע שתגיעו אליו הוא כנראה יפתח בספרינט נוסף. ככה זה ימשיך לפחות חמש פעמים עד שתגיעו לדיונות בהם מתקיים הגיבוש.

תרגיל שני: זחילות

מעיני החניך: 40 מטרים של זחילה. זחלנו 10 פעמים כאשר בכל פעם המרחק משתנה לפי הצעדים של המגבש. כמובן שכאשר הוא צעק "חדל" כולנו רצנו חזרה לקו ומי שהגיע ראשון אליו יצא למקצה הזחילות הבא.

אחרי הספרינטים והזחילות אתם חוזרים למתחם האוהלים בהם תכירו את הסמל שאחראי על התיזוזים הנלווים אותם תעברו בגיבוש וכוללים: ספרינטים, מצב 2, זחילות וכד'.

אחרי היכרות קצרה של 15 דקות שהרגליים שלכם לא ממש ינוחו, תגיע שעת הערב ועמה הזמן בו יוציאו אתכם לאכול.

דגש: לא לאכול יותר מדי, אלא רק עד לשובע ראשוני, כי את הלילה הקרוב אתם הולכים לעבור בתיזוזים.

סמל: קדימה כולם החוצה, מצב 2, עמידה, ושוב מצב 2, עמידה, תנו 20, קדימה ספרינט של 30 מטר, יש לכם 30 שניות.

כך זה יימשך במשך 15 דקות שיכינו אתכם לשינה הכי טובה שחשבתם שיכלה להיות לכם.

אז נכנסתם לישון אבל הלילה רק מתחיל.

הקפצה! חצי שעה מהרגע בו יצאתם לשינה המפקדים יגיעו ובקול סירנות וצעקות יעירו אתכם למתחם אותו הכרתם מוקדם יותר היום, "המתחם הפיזי".

חווית חניך: הוא צעק "פול" ברגע שהגענו למתחם עם כל הציוד הצבאי, וכמו שכבר ציפיתי, התחיל אקט זחילות בדיוק כמו שהיה במהלך היום. האקט כלל הפעם 8 מקצים של זחילות כשברובם הגעתי ראשון.

לאחר מכן תילקחו חזרה למאהלים, אבל ההקפצה הבאה לא תאחר להגיע והפעם הסמל יוציא אתכם  שוב ל-15 דקות של תיזוזים, על מנת לשבור לכם את הרוח.

חווית חניך: למי שמתאמן בקבוצה, התיזוזים האלה הם "ציפ'ס" אז בהרגשה טובה זו הלכתי לישון בידיעה שזאת ההקפצה האחרונה והיום הראשון כבר מאחורי.

היום השני: היום הפיזי

את היום השני תתחילו בפריסה קטנה של אוכל שאמורה לחזק אתכם במהלך הבוקר, עד לאכילת הארוחה המלאה.גיבוש טייס

המגבשים כנראה יקפיצו אתכם בשעות הבוקר המוקדמות (5 לפנות בוקר) ל"מתחם הפיזי "של הגיבוש וכמו שכבר ציפיתם – זחילות. והפעם בסיגנון שונה!

חוויות חניך: אלה היו לא יותר משלושה מקצי זחילות, אבל אני לא טועה כשאני אומר לכם זחלנו בערך 120 מטרים. לאחר הזחילות תקבלו מספר דקות מנוחה שבסיומן תעברו ל…

תרגיל שקים:

שקים על הגב במשקל של 15 ק"ג לכל היותר. זוחלים והפעם לא במתחם ישר, אלא במשטח קשה יותר ובעליה הלוך חזור. המטרה היא למצוא את המתגבש שיעשה את מספר הסיבובים הרב ביותר. זמן התרגיל ע"פ המגבשים: שעתיים לפחות, אך בפועל התרגיל לא יעלה על 25 דקות.

בסופו של התרגיל יעצרו אתכם על מנת לאכול ארוחת בוקר.

לאחר מכן תצאו לכיוון המאהלים אותם תנקו, תברישו ותצחצחו במשך 4 שעות אשר בסופם תשובו אל "המתחם הפיזי" לעוד קצת תרגילי ספרינטים וזחילות.

והפעם: מקצה של 10 ספריטים לפי סדרי הגעה.

זחילות: 40 מטרים, 6 מקצי זחילות שייראו לכם ארוכים מתמיד.

בסיום תקבלו ארוחת ערב ותלכו לישון, אבל אל תשכחו שהלילה של היום השני רק התחיל.

הקפצה: ציוד עליכם ויציאה למסע של 2-3 קילומטרים לאזור מואר בסטיקליטים (שאותו לא ראיתם בעבר) בו תעברו תרגילים צוותים ואישיים. תרגילים לדוגמא:

1. לבנות עמדת תצפית כצוות.
  2. העברת כל הקבוצה מקצה אחד שיקבעו לכם לקצה השני ללא נגיעה בקרקע, ע"י שימוש באבזרים בשטח.
  3. משימה אישית: בניית המבנה הגבוה ביותר. ניתן להשתמש בכל הבא ליד.
  4. בניית המבנה הרחב ביותר.

חוויות חניך: לקחתי את המוטות של האוהל וחיברתי את שלושתם ועל הקצה שלהם קשרתי חתיכת ענף גבוה. את המוטות החדרתי לקרקע בכוח ותמכתי במספר הרב ביותר של אבנים שיכולתי למצוא עד להשגת המבנה הגבוה ביותר בגיבוש.

תתכוננו חברים כי אחרי התרגילים האלה אתם הולכים לישון! אומנם בשטח, בשק"שים, אבל ל-10 דקות לפחות כשבסיומן כמובן תקומו להקפצה נוספת.

8 דקות התארגנות ויצאתם "למתחם הפיזי", חזרתם לישון ושוב חוזר חלילה.

דגש: שימו לב שזה היום הקשה ביותר בגיבוש מבחינה פיזית. לאחר שעברתם אותו אתם כבר עם רגל בפנים.

היום השלישי של גיבוש טייס – היום המנטלי

היום הזה מתחיל ומסתיים במגרש המשחקים אשר בו תבצעו משימות צוותיות ואישיות כמתוארות למעלה מתחילתו ועד סופו.

שימו לב כי ביום הזה עליכם להפגין מנהיגות במידה ותינתן לכם האפשרות ויחד עם זאת הדדיות, רעות, ורעיונות יוצאי דופן.

משימות לדוגמא:

1. הגדר – לעבור מתחת לגדר ברזל (לחפור מתחתיה ולעבור בלי לגעת בגדר. ברגע שנוגעים בה הכל מתחיל מחדש)

2.משימה יצירתית – יתנו לכם משימה חופשית כקבוצה ליצור את הדבר היצירתי ביותר שאתם יכולים לחשוב עליו מהכלים הניתנים לכם בשטח.

1. סיטואציות – נותנים לכם סיטואציות של חילוץ ותקיפה ואתם צריכים להחליט איך לחלץ ומתי. תחילה כקבוצה ולאחר מכן כיחידים.
  2. בד"חים – תבחנו על אותם בד"חים שנתנו לכם בתחילת הגיבוש. אם חשבתם ששכחו מהם, תחשבו שוב.

חוויות חניך: הציגו לנו סיטואציה לא נעימה: אמרו לנו כך: "אתם בדרך לראיון עבודה ואתם רואים זקן ערבי עם פנצ'ר בגלגל, האם אתם עוצרים לעזור לו או שאתם ממשיכים בדרככם?" לקחו אותנו אחד אחד בזמן שכל אחד מאיתנו חושב על התשובה המתאימה לעמוד מול כל המגבשים ולענות את התשובה בזמן שהם דאגו להתקיל אותנו בשאלות נוספות.

מגבש: רגע אבל אתה עוצר עכשיו לאדם שאתה לא מכיר כדי לעזור למישהו שיכול להיות בכלל אויב שלך ומוותר על חלום חייך? וכדומה..

אחרי שהפגנתם מנהיגות, קור רוח וחשיבה מחוץ לקופסא – הגיעה השעה ללכת לישון. אבל לא להרבה זמן, כי מהר מאד יחזירו אתכם לאקט הפיזי של הגיבוש כחלק מהקפצה לילית.

היום הרביעי:

1. הקפצה על הבוקר שמתחילה במקצה זחילות במתחם הפיזי.
  2. תרגיל אלונקה סוציומטרית
  3. שקים – עליה וירידה והפעם בעמידה וכמובן שאת מספר הסיבובים הרב ביותר .

4.משימות חפירה קבוצתיות – לכל אחד יש בור אישי ולכולם בור גדול. כל אחד צריך לחפור בור אישי בגודל שיקבעו לכם ובנוסף לעזור בחפירת הבור הקבוצתי.

5.מתלה שזיפים – אל תטעו חברים כי אין אפשרו להתחכם. הפעם זה נטו כוח ידיים.

אתם תצאו לאכול ארוחת בוקר ומשם היום עוד ארוך כי כנראה תחזרו למתחם הפיזי על מנת להמשיך תרגילים מנטליים המלווים בתרגילי שקים.

בסיום התרגילים חוזרים למאהלים למשימות קבוצתיות (לאור עומס חום שיגרום להם לרדת לכם מהגב).

חוויות חניך: אז הגענו וישבנו כולנו באוהל כאשר קוראים לאחד אחד מאיתנו ושואלים על הבד"חים שקיבלנו בתחילת הגיבוש (כן חברים קיבלנו יותר מאחד). כל אחד התחיל בבד"ח שהוא יודע בצורה הכי טובה בו הם ניסו להתמקד בנקודות שלא ידענו ולשאול שאלות ספציפיות שחשבו שלא נזכור ורק כדי להלחיץ אותנו עוד קצת הם ביקשו מאיתנו להיות ממוקדים, לדבר בקצרה ולא להתפלסף, ועצרו אותנו במהלך הדיבור תוך כדי "ציקצוק" של אכזבה.

אז לאחר שהתמודדתם יפה מול המפקדים בתרגילים המחשבתיים אל תשכחו שיש גם סמל שיוציא אתכם לעוד מספר תרגילים פיזיים.

סיימתם יום מתיש של תרגילים פיזיים, מחשבתיים ותיזוז קטן ואחרון לפני ארוחת ערב, אבל אל תשכחו שהלילה רק התחיל. ניחשתם נכון: הקפצה!

חוויות חניך: שבעים, עייפים ומותשים יצאנו לאוהלים להעמיד את כל הציוד על הגב כולל ציוד אישי ויצאנו לשביל ממנו יוצאים "למתחם הפיזי". עמדנו שם מוכנים לצאת ללילה לבן, כי אחרי הלילה של היום השני לא ידענו כבר למה לצפות. יותר נכון שאר המתגבשים לא ידעו למה לצפות, כי אני כבר ידעתי שמפה אני חוזר לאוהל והפעם ללילה שלם של שינה ערבה ונעימה!

ברוכים הבאים ליום החמישי של גיבוש טייס:

יום בו יש שבירת דיסטאנס ברמה מינימלית, סגירה וקיפול של כל הציוד הלוגיסטי של הגיבוש, יום בו תזכו לעשות מקלחת (כן חברים סוף סוף מקלחת) ולישון על אזרחי.

גיבוש יגמר ביום השישי. אתם תאכלו כמו שצריך ותצחקו על המתגבשים והמגבשים כאחד. בסופו של היום מפקד הקבוצה שלכם יוציא רשימה מהכיס שיקריא מי מביניכם עבר ומי ימשיך הלאה ליחידות אחרות.

מחפשים קבוצה שתכין אתכם לכל גיבוש באשר הוא בצורה המקצועית והמדוייקת ביותר? הצטרפו לאדרנלין עוד היום.

רוצים להגיע הכי גבוה שאפשר? להצטרפות לאדרנלין כושר קרבי השאירו פרטים:

Please leave this field empty.